Home › Forums › Allmänt om gymträning › bra basövningar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2005 at 00:59 #1057908Anonym anvandareMember
Ja jag vet jag är lat. orkar inte leta igenom forumet. men å andra sidan kanske det kommit några nya medlemmar som inte sett de trådarna heller så jag frågar istället.
Jag söker ett bra schema att köra efter. jag har tränat förr, men dock ej på nån seriös nivå. Och jag siktar inte på nån elitnivå eller nåt sånt utan mer på att skaffa mig mer volym. Bli större helt enkelt.
så gärna nåt ovanför nybörjarnivå.
Tack på förhand.
6 november, 2005 at 00:59 #96285Anonym anvandareMember6 november, 2005 at 01:56 #1057909Anonym anvandareMemberM
28 november, 2005 at 22:03 #1057910Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Måndag Rygg 3 set Hantelrodd
2 set Latsdrag (brett grepp)
2 set Latsdrag (smalt, triangelgrepp)
Axlar 5 set Rodd till hakan (axelbrett grepp)
Vader 2-3 set Stående vadpress
2-3 set Sittande vadpressTisdag Vila
Onsdag Ben (framsida) 5 set Knäböj (variera bredden mellan fötterna)
Triceps 3 set Tricepspress
3 set Pushdown
Mage 2-3 set Sit-ups eller CrunshesTorsdag Vila
Fredag Ben (baksida) 3 set Bencurl
3 set Marklyft med raka ben
Bröst 3 set Bänk- eller hantelpress
2-3 set Lutande press med hantlar eller stång
Biceps 2 set Skivstångdcurl (brett grepp med EZ-stång)
2 set Skivstångscurl (smalet grepp med EZ-stång)
2 set HanterlcurlLördag Vila
Söndag Vila
Hur många reps i varje set?
Som det har sett ut den gångna dagarna så är det så här jag kört. Seten brukar variera mellan 8-10 beroende på hur formen är.
Vader och Axlar Föll bort 😮 (får skylla på att jag haft halsfluss nyligen)FRE
3 x 8-10. Bänkpress
3 x 8-10. Peck-deck
3 x 8-10. Kryssdrag3 x 8-10. Pushdowns med dragstång
3 x 8-10. Pushdowns med rep (med ryggen vänd mot maskinen)
3 x 8-10. Omvänd enarmspushdownLÖR
3 x 8-10. Benpress
3 x 8-10. Benspark
3 x 8-10. Liggande lårcurl3 x 8-10. Crunches i maskin
SÖN
3 x 8-10. Rodd i kabelmaskin
3 x 8-10. Latsdrag till bröst
3 x 8-10. Enarmshantelrodd3 x 8-10. Hantelcurls
3 x 8-10. Curls i kabelmaskin med stång
3 x 8-10 HammarcurlsTror jag får ändra mina kriterier vad det gäller nybörjarprogram, eller vad tror ni? Känns som om jag skulle kunna ta i mer än vad jag gör nu.
28 november, 2005 at 22:11 #1057911Anonym anvandareMembervariera dig lite ..allt mellan 6-12 reppare
28 november, 2005 at 22:25 #1057912Anonym anvandareMemberOkej. Lasta p
1 december, 2005 at 12:08 #1057913Anonym anvandareMembervarför inte:
3-dagars splitt
Triceps/Bröst/framsida axlar
Vila
Ben/mitten av axlar
Vila
Biceps/Rygg/Baksida axlar/mage4-dagars splitt
Mittdel axlar/mage
Vila
Ben
Biceps/Rygg/Baksida axlar/
vila
vila5-dagars splitt (Mitt upplägg)
framsidalår/insidalår
Mittdel axlar/mage
baksidalår/vader
Biceps/Rygg/Baksida axlar
vila
vilaLycka till!:emo-thumb
1 december, 2005 at 23:33 #1057914Anonym anvandareMemberVad menas med splitt
2 december, 2005 at 07:44 #1057915Anonym anvandareMemberMickeN wrote:Ja jag vet jag är lat. orkar inte leta igenom forumet. men å andra sidan kanske det kommit några nya medlemmar som inte sett de trådarna heller så jag frågar istället.Jag söker ett bra schema att köra efter. jag har tränat förr, men dock ej på nån seriös nivå. Och jag siktar inte på nån elitnivå eller nåt sånt utan mer på att skaffa mig mer volym. Bli större helt enkelt.
så gärna nåt ovanför nybörjarnivå.
Tack på förhand.
Jag måste vara konstig , ingen har föreslagit basövningar vad jag kan se , när blev x- drag en basövning .?
Bli vän med skivstången några månader per år i stället ,
Bänkpress,smalbänkpress,marklyft,rakamarklyft,skivstångsrodd,benböj,frontböj,chins och dips , är i min mening en bas som ska finnas med i alla träningscheman , sen kan man lägga till div maskin övningar. mina 5cent
2 december, 2005 at 07:56 #1057916Anonym anvandareMemberKrister A wrote:Jag måste vara konstig , ingen har föreslagit basövningar vad jag kan se , när blev x- drag en basövning .?Bli vän med skivstången några månader per år i stället ,
Bänkpress,smalbänkpress,marklyft,rakamarklyft,skivstångsrodd,benböj,frontböj,chins och dips , är i min mening en bas som ska finnas med i alla träningscheman , sen kan man lägga till div maskin övningar. mina 5cent
mitt program
2 december, 2005 at 09:07 #1057917Anonym anvandareMemberSam jr wrote:mitt programUppenbarligen , så funkar det på dig :up: med tanke på din utveckling
2 december, 2005 at 09:16 #1057918Anonym anvandareMemberKrister A wrote:Uppenbarligen , så funkar det på dig :up: med tanke på din utvecklingehh för fan jag kör inte det programmet ..tyckte bara att det var ett bra nybörjar program han kunde köra ..men tack i varjefall
2 december, 2005 at 14:02 #1057919Anonym anvandareMemberSam jr wrote:ehh för fan jag kör inte det programmet ..tyckte bara att det var ett bra nybörjar program han kunde köra ..men tack i varjefallErkänn; du kör helkroppspass 3 ggr i veckan
2 december, 2005 at 14:46 #1057920Anonym anvandareMemberKrister A wrote:Jag måste vara konstig , ingen har föreslagit basövningar vad jag kan se , när blev x- drag en basövning .?Bli vän med skivstången några månader per år i stället ,
Släng in vilka basövningar du vill i mitt program.
Jag föreslog en splitt och kom ju inte med konkreta övningsförslag!!!2 december, 2005 at 20:56 #1057921Anonym anvandareMemberok nu vet jag lite mer iaf vad jag ska str
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.