Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bra shcema i samband med kosttillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 mars, 2011 at 10:46 #53537Anonym anvandareMember4 mars, 2011 at 10:46 #133573Anonym anvandareMember
Hej!
Laddar inför sommaren, men inte förrens några veckor.
Vet att jag är sent ute, men har har svårigheter för gym pga knäskada förra sommaren och fotboja 3 månader. Då tänkte jag följande schema. i samband med kts (kosttillskott).Uppvärmning kör jag Cykling 10 minuter eller hopprep i 10 minuter.
Hädan efter kör jag lite dynamiska övningar istället för strechting.Måndag: Bröst, Mage, Cykling (Aerob=Lugnt)
Bröst (Hård Träning)
Tisdag: Rygg, Underarmar, Cykling (Areob = Lugnt)
Rygg (Hård Träning)
Onsdag: Cykling (Anaerob = Intervaller)Torsdag: Axlar, Triceps, Mage
Fredag: Cykling (½Anaerob & ½Areob)
Lördag: Ben, Mage, Biceps
Söndag: Vila
Kreatin var mogron tsm med Omega 3, Only One & Vit ABCD.
Äter : 2-3 Timmar Innan träning.
(Hälsosamt mat för kroppen.)
Protein : 1-2 Timmar innan träning.
(Whey – 80)
PWO : 0.5-1 Timme Innan träning.
(Jack3d, Rage Extreme, Hemo-Rage Ultra Conc.)
-Givetvis blandar jag inte de allesam innan träning.-
Gainer : 10 Minuter efter Träning.
(Gainer – Pro)Söker Tips på schemat och kost!
Tack!4 mars, 2011 at 13:59 #133574Anonym anvandareMemberEn snabb fråga bara.. Varför förkortar du kosttillskott med kts, och sedan skriver kosttillskott? Makes no sense.
Underarmar på ryggdagen kan du nog ta bort. Överflödigt.
4 mars, 2011 at 17:58 #133575Anonym anvandareMemberFare wrote:En snabb fråga bara.. Varför förkortar du kosttillskott med kts, och sedan skriver kosttillskott? Makes no sense.Underarmar på ryggdagen kan du nog ta bort. Överflödigt.
kts: att det kanske förekommer jag kommer skriva kts längre fram än kosttillskott.. ?
Nope vill behålla rygg och bröst ensamma för sin egen dag. för de är stora muskel grupper. Då de behöver sin egen tid att gå igenom ordentligt, grupp efter grupp.
4 mars, 2011 at 19:25 #133576Anonym anvandareMemberMen denna split är det nästan omöjligt att bli övertränad. Fördelen men denna splitten är att man kan lyfta som ett djur varje pass, och fortafarande vara 100% återhämtad i sekundära muskler nästkommande pass.
Dag1: bröst/tricep
Dag2: kondition
dag3: rygg/bicep ev underarmar
dag4: kondition
dag5: axlar/trapz
dag6:
Dag7 Ben.4 mars, 2011 at 19:29 #133577Anonym anvandareMemberpellesvanslös wrote:Men denna split är det nästan omöjligt att bli övertränad. Fördelen men denna splitten är att man kan lyfta som ett djur varje pass, och fortafarande vara 100% återhämtad i sekundära muskler nästkommande pass.Dag1: bröst/tricep
Dag2: kondition
dag3: rygg/bicep ev underarmar
dag4: kondition
dag5: axlar/trapz
dag6:
Dag7 Ben.Kör man på 100% varje pass kommer man behöva vila någon vecka för eller senare.
4 mars, 2011 at 19:31 #133578Anonym anvandareMemberJeppeAndersson wrote:Kör man på 100% varje pass kommer man behöva vila någon vecka för eller senare.Så kan det förståss vara. Men det är en bra splitt.
4 mars, 2011 at 19:50 #133579Anonym anvandareMemberKänner mig inte motiverad till en split.
Du kan kombinera styrketräning med konditionsträning om du på ett effektivt sätt vill bygga muskler och bränna fett samtidigt. Under styrketräningen används en stor del av ditt energiförråd varför fettförbränningen kommer i gång fortare under konditionsträningen. Återhämtningstiden för musklerna kan påverkas beroende på konditionsträningens intensitet och längd, men att kombinera dessa båda träningsformer kan effektivisera (sparar tid) din träning samt göra den mer rolig samtidigt som du faktiskt bygger muskler och bränner onödigt fett.
Anledningen att jag kör bröst och rygg för sig är för det är stora muskelgrupper.
När du kör bröst/rygg så kör du alternativt tricep/bicep, då att köra tungt bröst/rygg så tar tricepsen/bicepsen stryk med? Så därför flyttar jag fram tri och bi senare i schemat på veckan.Har någon prövat denna metoden?
4 mars, 2011 at 19:58 #133580Anonym anvandareMemberPsL wrote:Känner mig inte motiverad till en split.Du kan kombinera styrketräning med konditionsträning om du på ett effektivt sätt vill bygga muskler och bränna fett samtidigt. Under styrketräningen används en stor del av ditt energiförråd varför fettförbränningen kommer i gång fortare under konditionsträningen. Återhämtningstiden för musklerna kan påverkas beroende på konditionsträningens intensitet och längd, men att kombinera dessa båda träningsformer kan effektivisera (sparar tid) din träning samt göra den mer rolig samtidigt som du faktiskt bygger muskler och bränner onödigt fett.
Anledningen att jag kör bröst och rygg för sig är för det är stora muskelgrupper.
När du kör bröst/rygg så kör du alternativt tricep/bicep, då att köra tungt bröst/rygg så tar tricepsen/bicepsen stryk med? Så därför flyttar jag fram tri och bi senare i schemat på veckan.Har någon prövat denna metoden?
Varför skulle din bicep ta stryk om du tränade bicep samtidigt som ryggpass? Tror du bicep tar mindre stryk av att först belastas tungt på ryggpasset, och sen ta ett separat pass för bicep senare i veckan. Musklera växer under vila. Tänk på att roddövningar oftast är de bästa övningarna för att bygga bicep. Men om det fungerar för dig så, kör hårt. :up:
4 mars, 2011 at 20:07 #133581Anonym anvandareMemberDet finns övningar som går ihop med rygg och bi, bröst och tri. Därför kör jag bi och tri separata och tränar musklerna för sig själv en annan dag.
Visst det låter lite att jag inte kommer orka köra nästa vecka om jag kör en vecka på det schemat. Men tänkte pröva och få utveckla den under tiden. Alla har sin egen utveckling.
4 mars, 2011 at 21:08 #133582Anonym anvandareMemberFattar inte riktigt vad du vill ha tips med?
4 mars, 2011 at 22:46 #133583Anonym anvandareMemberDet jag vill gärna har råd utifrån vad andra tycker och tänker.
Om jag ska tänka på någon speciell kost, träning system, om schemat är effektiv och den är hemsk?
Folk som har beprövat min metod som jag jobbar på?
Det finns så mycket snack angående styrketärning, och jag frågar allmänt om råd? För alla kan inte göra exakt samma sak för att det ska vara effektivast. Vi är väl olika i muskelgrupperna som i tänkandet? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.