Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bra träningschema för hantlar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2012 at 23:53 #48279Anonym anvandareMember29 maj, 2012 at 23:53 #117635Anonym anvandareMember
Tjena!
är en grabb på 15 år, har snudd på aldrig tränat förr. Har nästan ingen erfarenhet av detta och vet nästan inget om hur jag ska träna.
Det jag vet är det att jag vill ha en snyggare kropp.175-180 lång
60 kgdet jag har att gå tillväga med är ett par 6 kgs hantlar.
vet att det inte är mycket men vill enda kunna träna och känna att jag gör nånting fram tills dess att jag skaffar en skivstång, mer olika vikter på hantlar osv.jag vill få en snyggare och grövre kropp. armar, bröst, axlar, ben, rygg, mage.
behöver hjälp av nån kunnig att bygga ett bra träningschema för det jag vill träna.
Ska man köra lite av allt varje dag? eller ska man köra ben på måndagar, bröst på tisdagar, axlar på onsdagar etc etc.
Vilka övningar ska jag göra på bröstpasst samt de andra passen? (om jag inte ska köra allt under samma passs) hur många reps? osv osv.Skulle vara sjukt tacksam om nån snäll själ kunde sätta ihop ett bra träningschema!
Bless!
31 maj, 2012 at 14:59 #117636Anonym anvandareMemberSpara ihop pengar och börja på gym istället. Det blir sjukt mycket enklare
31 maj, 2012 at 17:04 #117637Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Spara ihop pengar och börja på gym istället. Det blir sjukt mycket enklarenej, inte när jag bor 3 mil ifrån närmaste gym. kommer aldrig palla pendla.
31 maj, 2012 at 21:50 #117638Anonym anvandareMemberBörja köra övningar med bara kroppen. Chins, dips, armhävningar, knäböj m.m., tills
du får in tekniken och allt känns bra.Med ett par 6-kiloshantlar kan du inte räkna med att växa speciellt mycket. Men det är
ett ypperligt tillfälle att lära dig rörelserna innan du går på tyngre vikter. Du kan i
princip köra hela kroppen med hantlar. Pressar över huvudet, sidolyft, curls,
tricepspress/kick backs, roddar (enarms, tvåarms, olika vinklar), plana pressar för
bröst, likaså lutande pressar. Hantelflyes går också. Knäböj, utfall, marklyft
(raka/stela), inga problem. Vader går också bra. Du kan t o m skruva ihop en egen
vadpress-planka att stå på.Du behöver bara ett golv och kanske en planka att luta dig mot vid lutande pressarna
för bröst.Men vill du växa så bör du fixa mer vikter. En bänk och en skivstång är inte heller
tokigt att ha till hands.Det är många duktiga byggare som börjat på det här viset. Gymmet kan du ta senare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.