Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bra träningsprogram ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 september, 2011 at 12:42 #51887Anonym anvandareMember29 september, 2011 at 12:42 #126215Anonym anvandareMember
Måndag : jogging 30 min , bröst och mage
Tisdag : jogging 30 min , biceps, triceps
Onsdag : jogging 30 min , rygg , ben
Torsdag : jogging 30 min , bröst och mage
Fredag : jogging 30 min , biceps , triceps
Lördag : jogging 30 min , rygg , ben
Söndag : vilaÄr detta ett bra träningsprogram eller blir musklerna för trötta ?
Kört detta några veckor nu som prov och det känns ofta i muskel gruppen som man kört dagen innan . någon som har bättre förslag hur jag ska lägga upp mitt träningsprogram ? :up::up:29 september, 2011 at 14:55 #126216Anonym anvandareMemberträna biceps och triceps tsm är ett ganska ”lätt” pass, medans rygg och ben blir ett jävligt tungt pass!
Dessutom kommer du använda triceps när du kör bröst med (pressar)
så det är bättre att dela upp det i
bröst, axlar triceps – pass
rygg, biceps (biceps är med i ryggövningar så som rodd och latsdrag)
bensedan börja om cykeln igen. Det är därför du ”känner av” muskelgruppen du kört dagen innan
Mvh
Glenn29 september, 2011 at 21:00 #126217Anonym anvandareMemberfoxilla1 wrote:Måndag : jogging 30 min , bröst och mage
Tisdag : jogging 30 min , biceps, triceps
Onsdag : jogging 30 min , rygg , ben
Torsdag : jogging 30 min , bröst och mage
Fredag : jogging 30 min , biceps , triceps
Lördag : jogging 30 min , rygg , ben
Söndag : vilaÄr detta ett bra träningsprogram eller blir musklerna för trötta ?
Kört detta några veckor nu som prov och det känns ofta i muskel gruppen som man kört dagen innan . någon som har bättre förslag hur jag ska lägga upp mitt träningsprogram ? :up::up:Det beror också på vad du vill ha ut av din träning.
Har läst att löpning har en katabol effekt på styrketräning me det kanske inte stämmer.
Är du ute efter att ”vara i bra form”utan att lägga på dig mer muskelmassa verkar detta rätt ok.
Kanske lite mycket löpträning ändå….vill du ha muskelmassa…dra ner på cardion och ta detta till våren istället:) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.