Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bredare axlar! Hur ska man träna?
Skulle behöva lite tips och förslag på vad jag kan göra om jag har för stora trapezius men vill utveckla mina deltoideus. Vill få bredare axlar men ej större tjurnacke. Skulle behöva några bra (3-5) övningar för Deltoideus eller tips om vad eller hur man ska träna axlar för att förbättra bredden på dom?
pressar stång eller hantel, sidolyft, framåtlutande sidolyft för baksidan, sen ska de gå vägen ska du se :emo-thumb
se upp så du inte kopplar in trapezen när du köra axlar då, det är lätt hänt.
Hantellyft åt sidan och Uprows gör susen för utsidan av axeln
Hantellyft med raka eller b
Villket
Dom flesta svarar nog bakom nacken på den frågan..
Jag tycker att det
Bakom nacken skulle jag tippa p
Militärpress!! Kungen av axelövningar :up:
De flesta kan inte köra bakom nacken utan att på sikt slita ut senorna kring axelleden. Därför skulle jag inte rekommendera detta även om den ger utmärkt kontakt.
Det går för vissa att hitta ett utförande som inte sliter, men hur ska man veta detta när det tar ett par (eller flera) år innan skadorna kommer? Det är ju dessutom lite individuellt.
Äh. Vad spelar det egentligen för roll om man kör bakom eller framför nacken?
Jag tycker att du ska skita i val av övning, men om du nu frågar mig tycker jag att du kör stående fria militärpressar, drag till hakan och sidolyft. Sen fokuserar du allt på att utföra övningarna strikt, och ännu viktigare, att vecka efter vecka öka belastningen. När du står där och pressar upp 80-90kg kan jag lova dig att dina axlar inte längre är små.
Orkar inte f
raka
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY