Bristningar!

Home Forums Allmänt om gymträning Bristningar!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag har gymmat i snart en månad nu o fått stora bristningar på armarna… Kan omöjligt tänka mig att en månads träning har gjort det?

Det har med din huds anpassningsförmåga att göra, och inte med mängden muskler du lagt på dig.

Låter dock otroligt om du fått stora bristningar på 1 månad bara, är du säker på att det inte kan vara någon form av utslag eller liknande?

Thomas Bergqvist wrote:
    Det har med din huds anpassningsförmåga att göra, och inte med mängden muskler du lagt på dig.

Låter dock otroligt om du fått stora bristningar på 1 månad bara, är du säker på att det inte kan vara någon form av utslag eller liknande?

Okee. Nej alltså ser ut som någon har dragit underifrån med all kraft, haha.. Och mest är det på bicepsen och framsidan av axeln och baksidan av armen… Och det är typ rött/lila… Så röd/lila riv märken kan man säga att det ser ut som i spegeln.

Låter som klassiska bristningar. De brukar sätta sig kring armhålan precis som du
    beskriver. Har du gått upp mycket i vikt den senaste månaden?

Bristningar är som mycket annat högst genetiskt betingat. Vissa får mängder av dem,
    andra får inga alls. Tyvärr är det inte mycket du kan göra, mer än att gå upp långsamt i
    vikt kanske.

Gettodachoppa wrote:
    Låter som klassiska bristningar. De brukar sätta sig kring armhålan precis som du
    beskriver. Har du gått upp mycket i vikt den senaste månaden?

Bristningar är som mycket annat högst genetiskt betingat. Vissa får mängder av dem,
    andra får inga alls. Tyvärr är det inte mycket du kan göra, mer än att gå upp långsamt i
    vikt kanske.

Vet faktist inte.. Har varit rädd att gå upp i vikt så jag kör utan våg. Fettmessigt så kan jag inte se så stora skillnader… Okej då kan det ju vara det :)

Äh, alla får bristningar förr eller senare, inget att bry sig om.

Edit: Se det som ett kvitto på att du har växt ;)

Achivai wrote:
    Äh, alla får bristningar förr eller senare, inget att bry sig om.

Edit: Se det som ett kvitto på att du har växt ;)

Hehe, precis ;)!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.