- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › bristningar ?
Jag har börjat få bristningar runt magen efter 6 veckors gymträning och bra kost. Kan man få de av att gå ner i vikt med ? eller vad är de annars ?
Även fått bristningar på biceps…
Någon annan som fått detta ?
Jag har själv fått på biceps, jag antar att det kan uppstå vid både vikt minskning och vikt ökning.
Jag har också på magen ”ser ut som knivhugg” även på biceps och på utsidan av latsen, och ja det beror på snabba vikt upp/nedgångar inget farligt så du behöver inte oroa dig, sedan sägs det finnas ex salvor osv som ska ta bort det, men det gör det INTE, har haft mina i ca 2år, och nu börjar jag märka att det börja ”blekna” och syns inte lika tydligt längre, men bli av med det till 100% tror jag aldrig du blir.
Har bristningar i bröstmuskelns feste i armväcken och lite på bicepsen. Har hört att man kan förbättra det med laserbehandling men det är dyrt som jag förstått och de e nog ingen som bryr sig.
Hur gammal är du ? Bristningar kan uppstå helt från hormonförändringar behöver i vissa fall inte ha någonting att göra med att man gått upp fort i vikt.
Jag har bristningar lite överallt, biceps bröst baksidan av armhålan osv…
Bristningar är inte något ovanligt, men sant är det att bristningarna inte (helt) försvinner. Det tar, vad mina erfarenheter säger, några år innan de (som även nämnts tidigare) bleknar. Att det skulle bero på snabb viktupp/nedgång tror jag dock inte är en Nödvändig variabel utan det handlar nog mer om att din kropp inte hinner anpassa sig till muskeltillväxten.
okej tack för svar. Tycker bara det är konstigt att man kan få de vid vikt nedgång ? men men, dom på biceps har börjat blekna som du säger, Jag är 23 så nån hormongrej är det nog inte
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY