Bristningar

Home Forums Allmänt om gymträning Bristningar

• This topic is empty.
Viewing 16 post (of 16 total)
  • Author

Eftersom bristningar beror på att hudens elasticitet minskar, så man man förebygga det genom att tillföra huden funkt, men också att hålla jämn vikt och röra på sig för för blodcirkulationens skull. Om man ska träna intensivt och hålla på med bodybuilding kan det vara bra att smörja in sig med någon förebyggande kräm, t ex Renlive, (inga krämer funkar när man vl har fått bristningar). Man frestar ju rätt mycket på kroppen och huden när man bygger mycket muskler och håller på och deffar och går upp och ner så det är svårt att undvika bristningar helt och hållet. Men för ett tag sen gick jag med en kompis när hon gjorde Carbxybehandling. Det kan verka lite läskigt, eftersom de injecerar medicinskt koldioxid i huden, men det var inte farligt alls. Sticken kändes ju såklart, och när gasen går in i huden blir dt kallt och känns tungt på området en stund. Både min kompis och jag märkete skillnad redan efter första behandlingen. Man kan göra det mot överskottsfett, slapp hud, rynkor och ärr med. Finns på flera ställen, vi var på Hairfree Skärholmen och gjorde det. Kostar en del eftersom det kräver flera behandlingar och sen regelbundna för att underhålla resultat, men det är det värt!

/Anna

Viewing 16 post (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.