Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bröst och mage övningar hemma ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 december, 2010 at 20:06 #54624Anonym anvandareMember6 december, 2010 at 20:06 #138136Anonym anvandareMember
Hey
Jag är ny på forumet och var osäker på var jag skulle ställa mina frågor så kör här! Något får säga till om det är fel eller dylikt ^^
Jag började träna (igen) efter ett par års uppehåll med mycket öl och lite träning och tänkte ställa några frågor om lite hemma träning.
Bröst: Någon som har bra tips på övningar som jag kan göra hemma ?
Käns som om det inte händer mycket hur tungt jag än kör.Mage: Någon som har bra mag övning som riktigt tar livet ur en, haha. Vet att magmusklerna är en enda stor muskel men gärna nått för underdelen av magen (där bil ringen fortfarande vill vara kvar).
Övriga överkroppen, axlar, armar är rätt så välformade (stora) i förhållande till det andra.
Sen en anna fråga, är mackor dåligt att äta ? Äter ofta macka till lunch på jobbet och på kvällen hemma, dock ALDRIG vitt bröd. Bättre att tex ta ett ägg istället för en macka på lunchen ?
Är det bättre att göra mindre reps med tyngre vikt än att göra flera reps med mindre vikt för att bli stor ?
Blev mera text än vad jag hade tänkt och hoppas någon mera kunnig än mig tar sig tid att svara/fråga.
Mvh /Andreas
6 december, 2010 at 21:09 #138137Anonym anvandareMemberArmhävningar från olika vinklar (fötterna på en stol till exempel och så vidare) är en bra start.
Du kommer nog inte bli av med bilringarna runt magen av bara hård träning. Någon sorts diet skulle vara att föredra.
Mindre reps och större vikter för att ”blir stor”.
E: Supersetta benlyft och crunches till exempel, för magtortyr.
6 december, 2010 at 21:13 #138138Anonym anvandareMemberOm du vill ha en bra mag övning så rekomenderar jag: [http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474]
8 Min Abs WorkoutNär du känner dig van så kan du testa level 2.
Du kan äta precis vad du vill, i slut ändan så handlar det om hur mycket+energi (kalorie) du tar in och hur mycket-energi du gör av.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.