Bröst träning

Home Forums Allmänt om gymträning Bröst träning

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #468502

    När du kör ryggövningar så involveras biceps därför rekommenderar jag att man kör biceps en gång i veckan.

    #468503
    malawiglenn wrote:
    om du inte har bilder osv på dig, samt styrkestats, rekomendera inget. Är så pinsamt bara, klart man kan träna samma muskelgrupp fler än en gång per vecka.. :frust:

    +1

    #468504
    Aegistance wrote:
    De enda jag kör är bänk å hantelpress, och drips efter det.. 1 gång i veckan.. Mina växer å växer :) Ökar nått så in i bomben också (:

    Nog för att det skiljer hur lätt eller svårt man har för att öka i styrka och muskelmassa men väljer man bra övningar och kör dessa hårt samt ger musklerna tillräckligt med vila. Då har man givit sig själv de bästa förutsättningarna för att öka maximalt. Jag tror stenhårt på ditt koncept rejäla basövningar samt hyfsat med vila innan man är på samma muskelgrupp igen.

    Själv kör jag på samma sätt och det ökar jag bäst på. Mina dagsfärska stats är 3or på 200kg i lutande bänkpress och det efter en längre period av sparsam träning. Nämner det bara ifall någon tvivlar på att det fungerar. Bänkpressar utgör 90% av min bröstträning. Ca 8set i veckan.

    Man kan i början av sin karriär köra muskelgrupperna oftare än en gång per vecka pga att man inte har förmågan att ta ut max ur dem på samma sätt som en person som har tränat längre. Sen spelar setantal hur nära failure man kör också en stor roll. Man kan antingen välja att köra stenhårt och mindre träning eller mer och inte lika hårt. Är man osäker på vilket som passar bäst får man prova sig fram.

    Man får inte heller glömma att det tar sin tid att bygga stora muskler. Man måste ge det tid inte byta koncept stup i kvarten bara för man tycker det går för långsamt.

    Bra övningar läs basövningar tillräckligt med vila och mat och du är på rätt väg.

    #468505
    malawiglenn wrote:
    fått resultat av detta?…

    Precis börjat med detta, om det är något fel på de, vad i såfall?

    Skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig med schemat. H

    #468506
    Matte91 wrote:
    Sen skulle jag avråda dig att köra biceps 2 gånger i veckan oxå, samt axlar då dom involveras i bröstpassen

    Du gillar att ”rekommendera” både det ena och det andra. Men dina motivationer håller inte riktigt, så förklara gärna mer ingående. Jag själv tränar varje muskelgrupp var femte dag, alltså helt emot din teori.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.