bröstkörtelvävnad

Home Forums Allmänt om gymträning bröstkörtelvävnad

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #1054783

    hejsan, jag tänkte bara höra med er om ni känner nån som blivit opererad för att ha haft bröstkörtelvävnad.
    jag har nämligen lite grann och har fått akut operationstid i stlhm.
    jag är 16 år (oväsentligt) men det jag vill veta är om man ser normal ut efteråt, och kan träna upp en bra bröstmuskelatur
    jag har ju väldigt lite, jag lägger upp en bild som är tagen i maj..

    ha det bra allihopa

    [http://img192.imageshack.us/my.php?image=maj1gd.jpg [img=http://img192.imageshack.us/img192/5285/maj1gd.th.jpg]]

    #95994
    #1054784

    en sån där operation är väldigt vanlig bland kroppsbyggare,vet några som genomgått den,bara att träna som vanligt när det har läkt,inga problem:emo-thumb

    #1054785

    okej, blev lite orolig där :D
    så det betyder att man törs visa sig ute, utan t-shirt i sommar alltså :D

    #1054786
    xRickardx wrote:
    Rätta mig om jag har fel men dom kommer enbart ta bort dina bitchtits(gynokomasti), dvs om det inte lämnas någon vävnad kvar kommer du inte löpa någon risk för att få gyno igen. Bara k-ra på! Bröstmuskulaturen kommer inte ändras.

    Det gick en dokumentär på Discovery igår kväll om just gynekomasti och där sa de att man kan visst få tillbaka det, även om man opererar sig. Får man det ”i unga dar” så blir återhämtning och resultat snabbare/bättre!

    #1054787

    Om man får bort hela körteln så är nog risken minimal att det kommer tillbaka, men fettvävnaden kommer oftast tillbaka.

    Kvinnor som förminskar brösten får ofta tillbaka den av samma anledning (enligt den här dokumentären).

    #1054788
    Nannis wrote:
    Om man får bort hela körteln så är nog risken minimal att det kommer tillbaka, men fettvävnaden kommer oftast tillbaka.

    Kvinnor som förminskar brösten får ofta tillbaka den av samma anledning (enligt den här dokumentären).

    Men det måste ju va nått som gör att det blir så? Lär ju gå att stoppa?

    #1054789
    StorPatrik wrote:
    Men det måste ju va nått som gör att det blir så? Lär ju gå att stoppa?

    Träna! Fettcellerna kommer ju alltid tillbaka om man inte tränar. ;-)

    Dessa killar med gynekomasti har, så vitt jag vet, så höga testohalter att kroppen försöker att motverka detta mha östrogen. Därför får man gynekomasti. Det finns ju t.ex. killar som t.o.m kan börja producera bröstmjölk. Det är ju även därför vissa som stoppar i sig testo på olagligt sätt, och inte intar en östrogenblockerare, riskerar att få ”bitch tits”.

    En kille i dokumentären hade en testohalt på 1600. Normalt är ca 20!!! Det visade sig att han hade en tumör på hypofysen och det var den som producerade dessa förhöjda hormonnivåer. När de tog bort den så mådde han jättebra efter bara ett kort tag efter operationen.

    #1054790

    Jätteintressant dokumentär by the way! 😮

    #1054791
    Nannis wrote:
    Träna! Fettcellerna kommer ju alltid tillbaka om man inte tränar. ;-)

    Dessa killar med gynekomasti har, så vitt jag vet, så höga testohalter att kroppen försöker att motverka detta mha östrogen. Därför får man gynekomasti. Det finns ju t.ex. killar som t.o.m kan börja producera bröstmjölk. Det är ju även därför vissa som stoppar i sig testo på olagligt sätt, och inte intar en östrogenblockerare, riskerar att få ”bitch tits”.

    En kille i dokumentären hade en testohalt på 1600. Normalt är ca 20!!! Det visade sig att han hade en tumör på hypofysen och det var den som producerade dessa förhöjda hormonnivåer. När de tog bort den så mådde han jättebra efter bara ett kort tag efter operationen.

    Mycket intressant…synd att ja missa de:(
    Men hur kommer ”bitch tits” till om man inte har kurat?
    Om man skulle ha så mycket testo så lär man ju va kåt som ett djur och muskelös som en oxe? eller blir det samma sak där, att östrogenet tar ner det också? hur behandlar man en sån med för hög tesohalt?

    #1054792

    Risken att du skulle få problem igen är väldigt liten. Läkaren sätter nog in medicinering då istället för kniven.

    Bara att träna på efter konvalescens.

    #1054793

    N

    #1054794
    StorPatrik wrote:
    Mycket intressant…synd att ja missa de:(
    Men hur kommer ”bitch tits” till om man inte har kurat?
    Om man skulle ha så mycket testo så lär man ju va kåt som ett djur och muskelös som en oxe? eller blir det samma sak där, att östrogenet tar ner det också? hur behandlar man en sån med för hög tesohalt?

    Gynekomasti är mycket vanligt bland män, även de som inte använder anabola steroider.
    Det finns långt fler variabler än hög testosteronhalt som avgör om man drabbas eller inte. Det är vanligt i puberteten framförallt.

    #1054795
    wostok wrote:
    Nä men asså… såhär är det… du fick dom när dina hormoner körde rally me varandra i puberteten… om dina nivåer är normala nu och om du opererar bort skiten så kommer det inte tillbaka om du inte fuckar upp hormonivån igen tex genom att köra steroider, röka hash o andra droger, eller konstant supande…

    lägg gärna upp en bild efter operationen också så man kan se hur det blev!

    Gynekomasti kan man få som vuxen också, inte bara under puberteten, och de flesta som får det tar självklart INTE anabola utan har en hormonell störning som ibland kan medicineras bort. Om störningen är så kraftig, t.ex. vid tumör på hypofysen, så måste man operera bort tumören. Det är nog dock ganska ovanligt med en sådan tumör som tur är!

    #1054796
    StorPatrik wrote:
    Mycket intressant…synd att ja missa de:(
    Men hur kommer ”bitch tits” till om man inte har kurat?
    Om man skulle ha så mycket testo så lär man ju va kåt som ett djur och muskelös som en oxe? eller blir det samma sak där, att östrogenet tar ner det också? hur behandlar man en sån med för hög tesohalt?

    Den här snubben hade INGEN – NADA – ZIP sexlust och var trött och hängig o.s.v. Hade han haft liiite kåthet så kanske han hade varit nöjd ;-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.