bröstkörtelvävnad

Home Forums Allmänt om gymträning bröstkörtelvävnad

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #1054797

    det var nog tur med andra ord att jag gick dit nu medans jag är 16år , det är ju gratis då som sagt.
    men är det nån som vet om det gör ont efteråt, och isåfall hur lång tid tar det innan man kan börja bygga upp bröstmuskulaturen igen då :D

    #1054798
    cornboy wrote:
    det var nog tur med andra ord att jag gick dit nu medans jag är 16år , det är ju gratis då som sagt.
    men är det nån som vet om det gör ont efteråt, och isåfall hur lång tid tar det innan man kan börja bygga upp bröstmuskulaturen igen då :D

    tror det är 6 veckors vila efter…brukar va rätt standard på såna där ingrepp

    #1054799
    cornboy wrote:
    okej, blev lite orolig där :D
    så det betyder att man törs visa sig ute, utan t-shirt i sommar alltså :D

    T-shirten sitter nog bäst kvar på kroppen, om det inte är på stranden så klart :emo-thumb

    #1054800

    alltså, det här är fan det bästa som kunnat hända mig, jag har inte kunnat visa mig på stranden utan t-shirt nått år och nu har jag byggt upp ett ganska stort övre bröstmuskulatur, så det kommer nog att se fint ut. kan inte säga mer än att jag är superlycklig.
    tack för alla kommentarer förresten.

    #1054801

    Det var inte Testo utan prolaktinhalten som var på 1600 på den killen.

    Nannis wrote:
    En kille i dokumentären hade en testohalt på 1600. Normalt är ca 20!!! Det visade sig att han hade en tumör på hypofysen och det var den som producerade dessa förhöjda hormonnivåer. När de tog bort den så mådde han jättebra efter bara ett kort tag efter operationen.
    #1054802
    Sportsterdanne wrote:
    Det var inte Testo utan prolaktinhalten som var på 1600 på den killen.

    och det är?

    #1054803

    MeSH Tree Location(s) for Prolactin
    Scope Note:
    A lactogenic hormone secreted by the adenohypophysis (PITUITARY GLAND, ANTERIOR). It is a polypeptide of approximately 23 kD. Besides its major action on lactation, in some species prolactin exerts effects on reproduction, maternal behavior, fat metabolism, immunomodulation and osmoregulation. Prolactin receptors are present in the mammary gland, hypothalamus, liver, ovary, testis, and prostate.

    Prolaktin

    #1054804
    cornboy wrote:
    hejsan, jag tänkte bara höra med er om ni känner nån som blivit opererad för att ha haft bröstkörtelvävnad.
    jag har nämligen lite grann och har fått akut operationstid i stlhm.
    jag är 16 år (oväsentligt) men det jag vill veta är om man ser normal ut efteråt, och kan träna upp en bra bröstmuskelatur
    jag har ju väldigt lite, jag lägger upp en bild som är tagen i maj..

    ha det bra allihopa

    Kul att du hamnat hos en läkare som tar ditt problem på allvar.

    Varför man får gynekomasti är en väldigt komplicerat historia och kan bero på en mängd olika faktorer. Du kan nöja dig med att du iaf har kommit tillrätta med problemet.

    MVH
    /Bruce

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.