Bröstövningar!

Home Forums Allmänt om gymträning Bröstövningar!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag skulle vara tacksam om jag kunde få lite tips på bröstövningar/ bröstpass som inte sliter så mycket på axlarna (framsidan).
    Den ända övning jag kan köra någorlunda tungt utan att få ont är cable-crossen men skulle gärna villa kunna köra någon mer.
    Har nyligen börjat om med bröstträning efter nästan två års uppehåll p.g.a. inflammation i båda axlarna. Är nu nästan helt bra i höger men kan efter endel bröstövningar få ont i den vänstra.

Hoppas ni kan hjälpa mej, är grymt taggad på att träna bröst igen

//haze

Du kan ju prova decline-pressar, (huvudet l

Maskiner, Flies med hantlar, i cable cross

tackar f

prova dig fram med hantlarna

[http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152] d

Haze wrote:
    Jag skulle vara tacksam om jag kunde få lite tips på bröstövningar/ bröstpass som inte sliter så mycket på axlarna (framsidan).
    Den ända övning jag kan köra någorlunda tungt utan att få ont är cable-crossen men skulle gärna villa kunna köra någon mer.
    Har nyligen börjat om med bröstträning efter nästan två års uppehåll p.g.a. inflammation i båda axlarna. Är nu nästan helt bra i höger men kan efter endel bröstövningar få ont i den vänstra.

Hoppas ni kan hjälpa mej, är grymt taggad på att träna bröst igen

//haze

Tja när du kör ex bänk, koppla bak axlarna och behåll dem där bak medans du kör! Gå INTE hela vägen upp utan nära gränsen (bara du själv som kan känna). Svanka INTE utan rulla upp benen mot din egna kropp (visst det låter kanske konstigt) så att du har kontakt längs med HELA bänken med DIN rygg!

Vet inte om det kopplar bort axlarna tillräckligt men skillnad blir det på både muskel kontakten med bröstmuskeln och mycket MINDRE axel styrka.

har redan provat koppla bak axlarna, och g

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.