Bröstträning

Home Forums Allmänt om gymträning Bröstträning

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Skrev f

s

axl wrote:
    sätt bröstträning direkt efter vilodag.

det där har jag aldrig riktigt fattat ..

oftast är det väl inte orken som tryter under träningen som är ett problem utan återhämtningen ..

då e det helt klart mycket bättre att köra bröst INNAN en vilodag så att dem får chans att återhämta sig så bra som möjligt

Sam jr wrote:
    det där har jag aldrig riktigt fattat ..

oftast är det väl inte orken som tryter under träningen som är ett problem utan återhämtningen ..

då e det helt klart mycket bättre att köra bröst INNAN en vilodag så att dem får chans att återhämta sig så bra som möjligt

men muskeln får väll återhämta sig om man tränar dagen efter ändå? om man kör tex ben som inte ativerar bröstet? vad jag hört så ska man iaf köra muskelgruppen man prioriterar först och efter en vilodag.. kanske har fel:)

axl wrote:
    men muskeln får väll återhämta sig om man tränar dagen efter ändå? om man kör tex ben som inte ativerar bröstet? vad jag hört så ska man iaf köra muskelgruppen man prioriterar först och efter en vilodag.. kanske har fel:)

Jag tror att det kan va olika från person till person och fall till fall. Ibland kan man ju känna att man är rätt sliten efter ett par dagars träning så man inte kan prestera max i det efterföljande passet, då kan nog en vilodag innan vara lösningen.

Medan i andra fall kan det säkerligen vara som Sam säger, orken finns där men resultaten kanske uteblir. Då är det nog snarare att föredra att lägga vilodagen efter.

Vill man vara på den säkra sidan kanske man ska ta vilodag både innan och efter?;)

Vad kör du för övningar när du tränar bröst? Hur varierar du antal reps och set mellan passen?

xRickardx wrote:
    3-1-3 hur fan pallar du det? seriöst återhämtningen måste vara otroligt bra för att orka med ett sådant schema. sen träning ala b&k är inte det bästa skall du veta..

Jag kör 4-1-4 och det funkar skitbra. Tricket är att inte köra till failure.

mitt schema f

börjar med att värma upp lite med cc:n så att jag kan pumpa slut mig i bänkpressen..kanske e fel?

ska man alltid börja med basövningar?
    mvh

hehe…fjollövningar e ju skoj :P

nee men tack för det rickard…

en annan sak borde man variera reps och set från pass till pass?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.