Bröstutveckling

Home Forums Allmänt om gymträning Bröstutveckling

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

För maximal bröstutveckling på ett större område borde det väl vara bra att både köra ex brett grepp i bänkpress och incline press samt medium eller smalare grepp.

Alldrig sett något proffs köra de utan de har endast ett standard grepp de bara använder.

Synpunkter, funderingar?

Hur menar du med ett större område?

_tuva_ wrote:
    För maximal bröstutveckling på ett större område borde det väl vara bra att både köra ex brett grepp i bänkpress och incline press samt medium eller smalare grepp.

Alldrig sett något proffs köra de utan de har endast ett standard grepp de bara använder.

Synpunkter, funderingar?

Förstår inte varför man skulle vilja överanalysera saker som känns tämligen meningslösa.

Varför skulle man köra smalt grepp som tar på triceps (mest) istället för bröst?

Folk har dessutom lyckats bygga bra bröst med enbart bänkpress i alla tider.

Man överanalyserar för man har ett intresse att veta mer om hur kroppen fungerar.

Samma sak som man tränar biceps i olika övningar kan man köra bänkpress med olika bredd för att få tag i alla delar.

Arnold körde ju exempelvis mer än 2 olika vinklar med bänkpressen som de flesta kör.

_tuva_ wrote:
    Man överanalyserar för man har ett intresse att veta mer om hur kroppen fungerar.

Samma sak som man tränar biceps i olika övningar kan man köra bänkpress med olika bredd för att få tag i alla delar.

Arnold körde ju exempelvis mer än 2 olika vinklar med bänkpressen som de flesta kör.

Menar du ”insida, utsida, spetsiga, tjocklek” nu eller vad syftar du på?

_tuva_ wrote:

Genom att träna tungt med basövningar, så får du en god bröstutveckling.
    Du kan finna ett flertal övningsutföranden gällande bröst på följande sida:

[http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=150]

Där illustreras det övningar för övre bröst, mellersta bröst och nedre bröst.

_tuva_ wrote:

Synpunkter, funderingar?

Proffsens skaderisk är pga deras felaktiga utförande väldigt stor. Sliter av fästen, muskler och allmänt stela. Inget av efterlikna om man vill vara skadefri.

Läs anatomi eller ännu bättre gå en kurs. Musklerna ska tränas i dess fulla längd annars blir de korta och stela. Bänkpress ska tränas med ett grepp som är lite bredare än axelbrett för att undvika axelproblem.

Gober wrote:
    Varför skulle man köra smalt grepp som tar på triceps (mest) istället för bröst?

Folk har dessutom lyckats bygga bra bröst med enbart bänkpress i alla tider.

Kan inte hitta dem studierna nu, men jag har för mig att själva avståndet på händerna inte direkt har någon påverkan på hur mycket man använder bröstet i bänkpress utan bara påverkar hur mycket man kopplar in axlarna.

En smalare fattning kanske gör att du använder triceps mer än axlar men inte minskar belastningen på bröstet. På så sätt minskar man ju skaderisken i axlarna.

Det e så mycket mer som spelar roll än fattning och bredd i de flesta övningarna på var de tar. Jag upplever mer att de har med muskel-hjärna och kontakten dess emellan.

Newton wrote:
    Genom att träna tungt med basövningar, så får du en god bröstutveckling.
    Du kan finna ett flertal övningsutföranden gällande bröst på följande sida:

[http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=150]

Där illustreras det övningar för övre bröst, mellersta bröst och nedre bröst.

Lite roligt att du i alla inlägg du skriver hänvisar till AST (vilket jag för övrigt tycker är en bra hemsida). Jobbar du på provision eller är du bara helsåld på konceptet?:emo-thumb

Kri wrote:
    Lite roligt att du i alla inlägg du skriver hänvisar till AST (vilket jag för övrigt tycker är en bra hemsida). Jobbar du på provision eller är du bara helsåld på konceptet?:emo-thumb

Jag jobbar som webbutvecklare.

Jag är helsåld på konceptet. Det fungerar och det är elegant. Jag vill få andra att göra samma sak som mig, testa det.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.