Bygga eller Förbränna?

Home Forums Allmänt om gymträning Bygga eller Förbränna?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan!
    Satt här o fundera på hur man ska lyckas få fram lite rutmage till sommaren, och tänkte på ”Bygga muskler och förbränna fett samtidigt” idén. Då jag vet att detta är oerhört svårt även för den bästa, och jag själv aldrig gått på nån diet eller liknande så tänkte ja kolla om någon har nått tipps på hur man ska göra?

Hur lång tid tog det för er att lära er gå på en strikt diet? Det är ju från person till person men ett perspektiv är alltid bra. Jag kanske behöver alla 6 månader med förbränning för att lyckas, eller är det bättre att försöka bygga seriöst i 3 månader, o sen försöka deffa seriöst i 3? (exempel?)

Jag är 19 år, 61-63 kg, 170. Är inte så intresserad av att gå ner i vikt, bara bli av med fett :)

Din vikt

hubas wrote:
    Din vikt är ju inte speciellt hög så jag skulle anta att du inte har någon extrem stor fettdepå att bli av med. Så jag skulle defintivt rekomendera att du först bygger i tre månader och sedan deffa. OM du inte har ett mål förutom att se bra ut på stranden så tror jag verkligen att du i längden kommer att vara tacksam för att du lagt ner mer tid på byggning istället för deff.

När det gäller diet så hänger de helt på motivationen, jag har aldrig gjort en tävlingsdiet men jag gick ner ca 15 kg i våras uppdelat på två gånger och det som gjorde att det gick vägen var att jag helt enkelt hade motivationen att väga min mat och vara noga med det jag fick i mig. Bortsätt från det jobbiga med att väga så var det för mig väldigt lätt att gå ner i vikt. Detta är dock något väldigt indivduellt då andra får gå ner väldigt lågt i energiintag för att få någon effekt vid en diet. Så enda möjligheten för dig att se hur svårt det är är att köra en diet själv.

Okej! Låter ju rätt logiskt såhär i efterhand :whistle: .

Det är väll bara o börja räkna kalorier o liknande direkt så kanske man kan de när man väl ska deffa. Segt o komma till stranden ”Out of shape” ännu ett år :bb2:
    Tack för svaret! ;)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.