byte av träningsscheman

Home Forums Allmänt om gymträning byte av träningsscheman

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej gott folk!

Hur ofta tycker ni att man bör byta scheman?

Frågan är om det räcker att ändra repsantalet och antal set eller byta övningar också?

Jag fattar att byte av övningar skall vara kanon men basövningarna vill man kanske hålla kvar i sitt schema eller??

Marklyft,chins,dips,knäböj och bänkpress känns som jag helst inte vill byta ut.

Vad tycker ni?

Mats OT wrote:
    Hej gott folk!

Hur ofta tycker ni att man bör byta scheman?

Frågan är om det räcker att ändra repsantalet och antal set eller byta övningar också?

Jag fattar att byte av övningar skall vara kanon men basövningarna vill man kanske hålla kvar i sitt schema eller??

Marklyft,chins,dips,knäböj och bänkpress känns som jag helst inte vill byta ut.

Vad tycker ni?

Var 4:e vecka
    Det räcker inte enligt mig, nya vinklar, nya utföranden för en mer variation.

90annion wrote:
    Var 4:e vecka
    Det räcker inte enligt mig, nya vinklar, nya utföranden för en mer variation.

variera när du känner för det eller har stagnerat, variera först och främst repsantalet och setvilan.

mysglenn wrote:
    variera när du känner för det eller har stagnerat, variera först och främst repsantalet och setvilan.

Hej!

Ja om inte annat så känns det lättast att börja med detta att variera reps
    antalet eller längden på vila eller set.

Kommer fortsätta med samma schema i 2veckor till då har jag kört samma upplägg c:a 6 veckor med antal set och reps.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.