Cardio efter en smäll

Home Forums Allmänt om gymträning Cardio efter en smäll

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Sitter och ser UFC som vanligt, och frågar mig själv, hur kommer det sig att cardio påverkas av när man får en smäll på huvudet eller kroppen ?

Rent fysiologiskt sett vad händer i kroppen ? Ja menar annars kan man ju skita i att löpträna 1 time, ta en box på kroppen efter 5 min så är man helt slut hehe, bara skojar om de sista.

Men oavsett hur bra kondis du har ett par väl satta smällar så flåsar de som grisas, och är helt matta.

Hjärtat pumpar på som fan, det är också en muskel som blir trött. Har du fått en fet käftsmäll någon gång, eller hamnat i ett slagsmål? Pulsen går upp ganska mycket. Man blir utmattad och andfådd väldigt, väldigt fort, även om man inte rör på sig så mycket. Stressen, skräcken, överraskningsmomenten och adrenalinet kör en i botten bra mycket mer än marklyft, bänkpress och knäböj gör.

Jo fått några smällar i mitt liv, och har tränat en del kickboxning så vet hur sjukt trött man blir snabbt, men just smällarna som ta musten ur en jag undrar hur man kan tappa all ork :).

Rekomenderar alla att se UFC 125 om ni inte gjort det, huvudkortet var skitbra, trodde det skulle bli en tråkig match.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.