Home › Forums › Allmänt om gymträning › Cardio efter ett styrkepass
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2011 at 21:17 #53699Anonym anvandareMember18 februari, 2011 at 21:17 #134340Anonym anvandareMember
Tja,
Åsikterna om hur och när man ska köra cardio verkar skilja sig en del. Eftersom jag försöker deffa har jag tänkt köra 20 min på crosstrainer efter varje styrkepass, men fick idag höra att detta inte är något bra. Själv undrar jag varför det inte skulle vara bra eftersom det bara är 20 minuter och inte nått superlångt cardiopass.
Vad tycker ni? Är lite cardio efter ett styrke pass ok eller eller inte?
18 februari, 2011 at 21:46 #134341Anonym anvandareMemberja det funkar enligt min åsikt. Det gäller väl bara att lägga upp träningen så du orkar med 20 min crosstrainer sen då. Kanske ingen bra ide att maxa i böj innan…
18 februari, 2011 at 21:53 #134342Anonym anvandareMemberkyokushin wrote:ja det funkar enligt min åsikt. Det gäller väl bara att lägga upp träningen så du orkar med 20 min crosstrainer sen då. Kanske ingen bra ide att maxa i böj innan…ok. Hehe, nej det är ju sant. Men man kan ju skippa cardio de dagar man kör ben så orkar man nog 20 min iaf.
18 februari, 2011 at 23:42 #134343Anonym anvandareMemberBakka wrote:ok. Hehe, nej det är ju sant. Men man kan ju skippa cardio de dagar man kör ben så orkar man nog 20 min iaf.beronde på fysik och kondis,ålder och kön etc, så kan du köra medel-pass hårt-pass och avsluta med 20 min luuugn crosstrainer. Beronde på hur du känner, du får ju välja sj hur du vill göra, och inte låta random folk på forum bestämma
19 februari, 2011 at 00:56 #134344Anonym anvandareMemberkyokushin wrote:beronde på fysik och kondis,ålder och kön etc, så kan du köra medel-pass hårt-pass och avsluta med 20 min luuugn crosstrainer. Beronde på hur du känner, du får ju välja sj hur du vill göra, och inte låta random folk på forum bestämmaSjälvklart. Jag får pröva mig fram. Men det är alltid bra med lite tips från folk som gjort nått liknande.
19 februari, 2011 at 02:36 #134345Anonym anvandareMemberVad spelar det för roll hur träningen sett ut innan?
Väljer man att köra cardio efter gymet så är det inget fel i det, men det är i sig bäst att hålla det så utspritt som möjligt.Kör själv cardio morgon, träning kväll + cardio efter träningen sista tiden inför tävling och det funkar för mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.