Home › Forums › Allmänt om gymträning › Cardio efter gymmet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2006 at 03:07 #1040764Anonym anvandareMembercheesian wrote:5. Berövar mig på kalorier ? Okej, men då äter man dom igen. Du vet mat innehåller kalorier. Man kan äta rätt mycket kalorier.
Blir muskel uppbyggnads resultatet bättre om man kör cardio och sedan äter tillbaka de kalorier man förlorat under cardion än om man struntar helt i cardion?
De va igentligen bara de ja ville veta, okej du förbränner kalorier på löpbandet, men du måste ju ändå äta tillbaks dom kalorierna nån gång under dagen.
De borde ju bli ett plus minus noll läge? Förbränner 10 gram, äter 10 gram, varför inte skita i båda?12 februari, 2006 at 10:16 #1040765Anonym anvandareMemberJulian wrote:Stog o funderade när ja dushade för nån timma sen och undrade över varför man/många kör cardio efter att dom har gymmat?Jag gör det enbart för att jag läste i en träningsbok en gång
i tiden att det finns 2 bra tillfällen att bränna fett mer
effektivt på.Det ena var att ta en morgonpromenad men jag går redan upp
04.30 och tänker inte gå upp 03.30 för att knata runt i 60min.Det andra var att göra det efter ett tungt träningspass då
energin var nere i botten och kroppen tydligen skulle bränna
fett för att få energin att räcka till. Dock var det väldigt
viktigt i detta fallet att fylla på energidepåerna direkt efter
passet.12 februari, 2006 at 10:19 #1040766Anonym anvandareMemberMitt problem är att jag vissa dagar blir tvungen att köra kickboxning precis innan eller precis efter styrketräning. Vilket är, om man MÅSTE välja, Det bästa alternativet? SKall jag svepa en gainer mellan passen?.. Finns det någon chans för mig att bygga muskler på detta sätt?
/sebbeh-
13 februari, 2006 at 11:42 #1040767Anonym anvandareMemberJulian wrote:Blir muskel uppbyggnads resultatet bättre om man kör cardio och sedan äter tillbaka de kalorier man förlorat under cardion än om man struntar helt i cardion?De va igentligen bara de ja ville veta, okej du förbränner kalorier på löpbandet, men du måste ju ändå äta tillbaks dom kalorierna nån gång under dagen.
De borde ju bli ett plus minus noll läge? Förbränner 10 gram, äter 10 gram, varför inte skita i båda?För cardio är ett bra verktyg för fördelningen av inlagrade kalorier. Mer kalorier kommer styras till musklerna vid träning både på gym och cardio. Så svaret är JA :aggresiv:
14 februari, 2006 at 04:13 #1040768Anonym anvandareMembercheesian wrote:För cardio är ett bra verktyg för fördelningen av inlagrade kalorier. Mer kalorier kommer styras till musklerna vid träning både på gym och cardio. Så svaret är JA :aggresiv:Okej
Då får ja ta och börja med cardion igen nu då, ja som tyckt de vart så meningslöst, hehe :pTack tack :nerd:
14 februari, 2006 at 07:26 #1040769Anonym anvandareMember”Det som funkar för mej kanske inte funkar för dej ”
Varför inte bara köra 3 st morgonpromenader i veckan x 45 min . Och sen lägga all fokus på träningen också så snabbt därefteråt få i sig näring….man bryter ner med tung intensiv träning:aggresiv: och man bygger upp med näring och vila :lazy: , plain and simple. Man smaken är som i baken….delad
14 februari, 2006 at 17:00 #1040770Anonym anvandareMemberJag vet folk som inte har kört någon cardio alls och ändå kommit i super form.
Om jag inte minns fel så har dom gjort studier som visar att styrketräning är bättre som fettförbränning än aerobics.
Eftersom att mer muskler kräver mer energi 24 timmar om dygnet medans cardio bränner mer energi just för stunden bara. Om man vill ha en boost i sin fettförbränning kan man ju köra cardio, men det är inte nödvändigt förren i slutet av din deff. Istället för att köra en massa cardio kan man reducera energiintaget.
Men ofta känns det bättre att äta mer och träna mer, eftersom man inte är lika hungrig då som när man endast reducerar energiintaget.
Men cardio tycker jag ändå ska försvaras med tanke på att det ger starkare hjärta/lungor och ett hälsosammare liv!
Fitness är ju trots allt 3 saker:
Styrka, kondition och smidighet!14 februari, 2006 at 17:58 #1040771Anonym anvandareMemberJag har försökt båda delarna dvs cardio innan passet och cardio efter passet och kört med kroppsmätningar under perioderna. Det som fungerade bäst på mig var styrka först och sen cardio.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.