Home › Forums › Allmänt om gymträning › Chocka kroppen med nytt upplägg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 november, 2010 at 11:44 #54799Anonym anvandareMember18 november, 2010 at 11:44 #138929Anonym anvandareMember
Rubriken kanske inte helt blev rätt men lite i de tankarna är jag.
Jag har tränat 2 år nu i dec skapligt seriöst med hyffsat bra resultat både styrkemässigt och volym.Har tidigare kört sceman så här.Mitt första år.
Mån:Bröst-triceps
Tisdag:Rygg-Biceps
Onsdag:vila-cardio
Torsdag:Axlar-mage
Fredag:BenSedan kört
Mån:Bröst-axlar
Tisdag:Rygg
Onsdag:Vila-cardio
Torsdag:Biceps-triceps
Fredag:Ben och mage.Jag äter 5-6 gr per dag och får i mig det mesta av det viktiga. Orkar inte dra en lång historia om hur jag äter för jag vet att jag äter riktigt och rätt. Inte för att vara nån besserwisser men maten är det inga problem med.
Men iaf tänkte chocka kroppen med nya övningar nu och nytt schema så att man inte fastnar i träsket kring träningen.
Tänkte köra så här nu.
Mån:Bröst och biceps
Tisdag:Rygg
Onsdag:vila
Torsdag:Axlar och triceps
Fredag:Ben och mageSkulle det nya schemat funka? Tanken är att köra detta schemat nu i kanske 1-2 månader för att sedan byta till ett av ovanstående igen? Är det rätt eller fel att variera sig så?
18 november, 2010 at 11:59 #138930Anonym anvandareMemberVisst är det rätt att variera sig, men varför inte variera sig ännu mer?
Visst bytar du träningssplit, men antalet reps och set är minst lika viktigt.
Testa att köra halvkropp 4 dagar i veckan? Eller helkropp 2-3 gånger i veckan.
Det kan nog ”chocka” kroppen=)18 november, 2010 at 12:17 #138931Anonym anvandareMemberVilka effekter förväntar du dig av ”chocken”.
18 november, 2010 at 12:51 #138932Anonym anvandareMemberTror inte att byte av övningar ger så mycket, inte heller att byta om vilken dag du tränar vad. Däremot som nämns ovan att byta split till att ibland köra hel eller halvkropp. Att ändra om i antal reps.
Vet inte om det kommer ge en CHOCK! men kan säkert hjälpa att komma uen platå och om inte annat bli roligare och ge ny gnista i träningen vilket är viktigt tycker jag.
18 november, 2010 at 13:06 #138933Anonym anvandareMemberJag kör aldrig rygg dagen efter biceps…
18 november, 2010 at 13:12 #138934Anonym anvandareMembertycker du kan ändra upplägg mycket kraftigare än så, om du inte planerar att ändra reps och set.
18 november, 2010 at 13:17 #138935Anonym anvandareMemberhar provat köra så och det var ingen hit sen bytte jag körde ben först sen bröst biceps vila, rygg triceps, axlar mage tyckte det var bättre men alla e vi ju olika
18 november, 2010 at 15:05 #138936Anonym anvandareMemberJag kan inte hjälpa men i mina medicinska öron låter chock inte bra…
Blödningchock
Allergisk chock
Neurogen chock
Septisk chock
Psykisk chocketc
Jag tror variation är ordet du söker
18 november, 2010 at 15:46 #138937Anonym anvandareMemberHur tänkte du när du la in ryggpasset dagen efter bicepspasset? Du är medveten om att biceps involveras ganska mycket i diverse ryggövningar va?
18 november, 2010 at 16:10 #138938Anonym anvandareMemberDet är ju inget schema heller, står inget om reps / sets / vilotid mellan set.
Ger nog betydligt mycket mer variation att byta ut de ovanstående än att slänga om muskelgrupperna på andra dagar. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.