Home › Forums › Allmänt om gymträning › Chocka musklerna samt öka förbränningen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 januari, 2012 at 23:32 #51181Anonym anvandareMember16 januari, 2012 at 23:32 #123349Anonym anvandareMember
Tjenare alla välbyggda kvinnor och män!
Jag har precis börjat min högrepps period och nu är det 1 vecka kvar till min deff, innan detta körde jag 8 veckor lågrepp. Hade tänkt mig 6 veckor högrepp men vad tycker ni är en bra period för att chocka musklerna så mycket som möjligt? Är mina perioder för långa kanske?
Hur lågrepp och högrepp ser ut för mig.
Lågrepp=6~8 reps x3 med en tyngd som är såpass tung att jag kan göra precis 8 x3 utan att ”fuska”
Högrepp=12~15 reps x4, samma som ovan^ med perfekt utförande. Jag brukar även korta ner vilan mellan setten när jag kör högrepp.
Här kommer en fråga som kanske låter lite ”noobig” om man kan säga så: Om jag alltid börjar mina styrkepass med 20min powerwalk med en tjock tröja på så jag verkligen börjar svettas och får upp flåset ordentligt och sedan kör 15-25sec ”vila” mellan mina sett så jag behåller flåset under hela passet och även ökar min efter förbränning(om det funkar så), förbränner jag mycket mer då? eller är detta bara sämre för muskeltillväxten? Har lagt märke till att Kai Greene alltid tränar med hyvtröja+byxor gör han det av samma anledning?
Jätte Tacksam för svar! //Bulten!
17 januari, 2012 at 13:39 #123350Anonym anvandareMemberKul att se att du är seriös med träningen Bulten! :up:
Till din fråga, jag brukar köra på exakt samma inledning. Dvs jag inleder också alltid min uppvärmning med tjocktröja just för att jag får upp ett flås och man känner svetten över hela kroppen.
Det ger mig en boost under hela passet för att man redan har fått upp ett flås.
Som uppvärmning brukar jag benböja och rodda just för att aktivera så mycket muskelgrupper som möjligt. Detta gör jag för att frigöra testosteronet på så många håll och kanter i kroppen som möjligt.
Det är ju absolut inte negativt att träna i tjockare kläder. Tvärtom, du bibehåller ju själv ett helt annat fokus under passet.
Klart du förbränner fett om du tränar i tjockare kläder, dock vet jag inte alls hur mycket resultat det ger. Men jag tycker du ska fortsätta göra precis som du gör, alternativt att du lägger i nå lätta vikter i början av passet för att aktivera lite fler muskelgrupper.
Finns inget jag kan styrka i detta, förutom min personliga upplevelse. Någon annan får gärna övertyga både dig och mig annorlunda. Det skulle göra oss båda gott!
Lycka till!
17 januari, 2012 at 14:13 #123351Anonym anvandareMemberDet här med att chocka musklerna hade jag nog lagt åt sidan, progressivt öka vikter och ligga kvar på 6-10reps hade nog jag prioriterat. Speciellt när det handlar om diet, högre reps är inte lika muskelsparande.
17 januari, 2012 at 14:26 #123352Anonym anvandareMemberen del hävdar att det räcker med att öka vikterna för att chocka musklerna
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.