- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › crosstrainer problem
hej jag har ett problem med crosstrainern.. vill ha lite variation till kardioträningen.. men de tar max två min med cross trainern sen är jag helt slut i framsidan av låren och blir väldigt spänd i vaderna..
gå på löpband o intervall o cykla i en timme är inga problem.. men tio minuter på crossen är plågsam..
jag är 186 o väger 110 kg.. o gör 12or på 100 i knäböj utan problem.. så min fundering är.. är jag för svag i benen till crosstrainern eller är problemet att jag står fel på den?
någon som kan ha en ide?
Har du testat flera andra modeller av crosstrainer? Kan kanske vara så enkelt att just den inte passar dig.
jag har testat två olika modeller med samma effekt:(
Testa att värma upp vaderna innan med lite vadresningar. Försök sedan röra vaderna och benen i en lite mer ”löparlik” rörelse och inte så statiskt. Det är i alla fall något som funkat när jag haft samma problem. Ingen ”funkar-för-alla”-lösning men att försöka experimentera med rörelsemönster och värma upp lite skadar ju inte att prova.
Jag hade samma problem med att jag tog slut efter 10 min.. jag är brottare sedan 6 år tillbaka.. Det du kan göra är att sänka motståndet för att sedan höja efter hand.. när du klarat en timma på ett motstånd ökar du ett snäpp.. det gjorde jag.. och funkar skit bra för mig..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY