Dålig pump i biceps?

Home Forums Allmänt om gymträning Dålig pump i biceps?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Känner att jag får inge bra pump i biceps känns knappt i biceps sen jag kör de övningarna, men alla övningar slutar oftast med att jag får för mycket pump i underarmarna och det gör extremt ont ”som dom ska sprängas”.

Kör bland annat dessa övningar:
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html]

[http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html]

Nån som har något tips?

Kan ju vara så att du har för dåligt tränade underarmar, därför kmr dem in mycket under bicepsövningarna.

Har samma problem, verkar hjälpa att nypa till extra i toppläget, dvs då biceps tar emot underarmen.

Testa kör koncentration curls. Jag hade själv svårt att hitta bicep i början, så jag vart tipsad om att köra koncentrations övningar, och idag hittar jag bicep i varje övning. Try it, it may work

Jag hade samma problem förut, men jag gick ner massor i vikt, brukade köra 16kgs hantlarna, men gick ner och började värma seriöst på ca 6 kg och går sällan över 10kg, massiv pump och bara i biccen istället för framsida axlar som nästan gjorde ont förut

Jag tycker det låter som felaktigt gjorda ”curls” om ni inte får kontakt att ni kanske gungar upp vikterna exempelvis.

Kör då med hantlar ni klarar av och se till att göra ordentliga curls med kontakt genom hela registret – Lite som koncentrationscurls gör automatiskt men fristående.

Pump är inget måste för att övningen ska ge något, men vill du ha ett riktigt härligt pump så är detta ett tips.

Bicepscurls med rak stång, ta en vikt du klarar att köra strikt med, när du inte klarar att köra fler strikta så fuska lite och svinga upp vikten lite, håll sedan emot allt vad du kan på vägen ner tills du är helt slut.

Kan vara bra att ha en partner till detta, både för att hjälpa vikten upp och även hålla emot lite på vägen ner.

Kör du dessutom detta i superset med tex scottcurl, eller arnoldcurls (koncentrerade hantelcurls) så lär du få din pump ;-)

Jag skulle som flera här satsa å¨att tyvärr saknas strikheten i övningen. Båda dom övningar du visar att du kör är väldigt lätta att börja svinga i utan att man tänker på det. Kör på koncentrations curl ett tag och hitta kontakten med biceps. Tänk hela tiden på att vara noga emd att utföra övningen rätt. Fråga gärna någon om du är osäker detär bättre at fråga än att skada sig. Tänk även på att muskeln heter biceps så den har alltså två huvuden.

Jag var nyss och pratade om just detta med en PT och hon gav mig tipset att utföra utförandet i låg tempo och då kände jag bicepsen riktigt bra!!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.