Dålig utveckling av bröst! Samt viktminskning!

Home Forums Allmänt om gymträning Dålig utveckling av bröst! Samt viktminskning!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tränat på gym nu i 3 år. 182 cm lång och ca 90 kg off och ca 84 kg on. Har ökat 20 kg sista 3 åren (off). Tränar allt från 3 -6 dagar i veckan.
    Träningsupplägg exempel:
    Mån: Bröst, mage
    Tis: Ben
    Ons: Vila
    Tors: Rygg, Triceps
    Fre Axlar, Biceps
    Lör:Vila
    Sön: Se Mån alt Vila
    Kosten sköts hyfsat, samt kosttillskott som Protein, Gainer, kreatin, glutamin.
    Träningen gick riktigt bra från början, mycket utveckling. Nu för tiden så händer det inte ett skit! Har inte ökat något speciellt i viktökning det sista året, vare sig kroppsvikt eller vid lyft av vikterna på gymmet. Har försökt att flytta om lite i programmet men inte hjälper det!
    Värst tycker jag är för brösten.
    8reps * 100 i bänken (4set) (Tar alltid ut mig helt)
    8reps * 3 set i snedbänk med hantlar
    8reps * 3set i Cable Cross (drag uppifrån)
    8reps * 3 set i Pecs maskin
    Avslutar ibland med 8*3 i Cable cross med drag nerifrån.
    Som sagt så tycker jag mig själv ha mycket små bröst, är det idè att sänka vikterna och göra fler reps och försöka att ännu mer köra ”rätt” eller ska jag köra svintungt ett tag? Brösten har aldrig blivit snygga (stora) dock är jag hyfsat stark i dem.

Sista fråga: Har för jävla lätt att kunna gå ner i vikt! Vid en utlandsresa på två veckor då kost sköts för jäkla dåligt går jag ner säkert 7-8 kg. Vad är det? Är det vätska bara eller kan det vara så att fett och muskler försvinner? Går upp igen när jag kommer hem igen tar väl sisodär tre veckor om jag ligger i med kost och träning.
    Är det normalt? Vänner tror sig inte det kunna vara bra för min kropp!

/Rickard (aldrig dopad)

f

Vad inneb

Tack f

Rickard wrote:
    Svar till erikd: jag kör till failure

Jag tycker inte det later som du kor till failure for inte fan kan man gora 8 reps i 4 set om man kor till failure i varje med samma vikt.. :|

Antagligen k

Jag k

Rickard wrote:
    Jag kör till failure, dock får jag hjälp på set tre och fyra på de sista.
    Kanske inte fick fram det innan, sorry

Det är inte en träning jag skulle rekomendera. Jag har själv kört så i flera år och stagnerade ganska kraftigt på slutet. Nu kör jag EJ till failiure och jag ökar bättre på det. Läs Bartolls artikel här inne, står mycket bra om just nervsystemet.

sparven wrote:
    får du bra kontakt med brösten när du kör bänk ? kolla in den här filmen, den tycker jag är kanonbra!

[http://thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm]

Skitbra! :emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.