Deffa eller inte? Tips uppskattas.

Home Forums Allmänt om gymträning Deffa eller inte? Tips uppskattas.

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tjena.

Kort sammanfattning.

Tränat hårt sedan i början av december. 4 ggr / vecka. Tränar alla muskelgrupper på relativt hög nivå för min vikt. Väger ca 70 kg och är 177 cm. Har utvecklats och mina muskler har blivit mer definierade med tiden. Jag äter bra mat (kycklingfiléer, kalkon, ägg m.m) och dricker Whey 80 ca 3 ggr / dagen. Går inte upp i vikter direkt längre utan håller mig någorlunda stabilt. Fortfarande lite underhudsfett på magen och har enbart de övre magrutorna definierade.

Min fråga är: Tycker ni att jag ska köra på som jag gör eller innan sommaren börja deffa i säg en månad? Alltså sluta med styrketräningen, äta som jag gör men börja med morgonpromenader etc? Alltid hört talas om att bulka/deffa är en bra kombo.

Hoppas ni kan förstå min situation och jag uppskattar verkligen alla tips och hjälpmedel!

Att kritisera min nuvarande träning är också fullt okej.

/ Oskar

Jag tycker att du ska fortsätta träna hårt på gymmet som du gör nu och vänta med deffen tills nästa sommar. Du har bara styrketränat fyra månader vilket inte är en lång tid och kanske inte hunnit lägga på dig så mycket muskelmassa. Men vad vet jag, jag vet inte hur du ser ut. Jag skulle i alla fall vänta ett år till. :)

Vänta med att deffa till du lagt på dig lite massa. Kan inte tänka mig att du har så mycket just nu om du började träna i december.

Du ska verkligen inte sluta med styrketräningen om du vill ha muskelmassa. Det gör dig inte något gott.

jag tycker en bild är på sin plats. lättare att avgöra/hjälpa dej med ditt val.

Varför ska du sluta styrketräna under deffen??:|

fortsätt som du gör nu, vänta med deff

kingen3000 wrote:
    Tjena.

Kort sammanfattning.

Tränat hårt sedan i början av december. 4 ggr / vecka. Tränar alla muskelgrupper på relativt hög nivå för min vikt. Väger ca 70 kg och är 177 cm. Har utvecklats och mina muskler har blivit mer definierade med tiden. Jag äter bra mat (kycklingfiléer, kalkon, ägg m.m) och dricker Whey 80 ca 3 ggr / dagen. Går inte upp i vikter direkt längre utan håller mig någorlunda stabilt. Fortfarande lite underhudsfett på magen och har enbart de övre magrutorna definierade.

Min fråga är: Tycker ni att jag ska köra på som jag gör eller innan sommaren börja deffa i säg en månad? Alltså sluta med styrketräningen, äta som jag gör men börja med morgonpromenader etc? Alltid hört talas om att bulka/deffa är en bra kombo.

Hoppas ni kan förstå min situation och jag uppskattar verkligen alla tips och hjälpmedel!

Att kritisera min nuvarande träning är också fullt okej.

/ Oskar

Hur ska du bulka och deffa på samma gång? Det är som att röra sig och stå stilla samtidigt. Varför skulle du sluta med styrketräningen när du deffar? Det känns ju som en av dom sämsta sakerna man kan göra ;)

gör vad som känns rätt för dig mannen!
    Vill du plocka fram de nedre delarna av magrutorna så kapa kolhydraterna liiiiiite under dagen och fortsätta kriga på med kardion och i gymmet! :)

Se till att få i dig maxat med proteiner bara : )

Tack för svar!

Det var ingen som påstod att jag skulle deffa och bulka på samma gång utan det var menat att göra det efter varandra..

Jag hade gärna lagt upp bild om jag haft men tyvärr. Jag kör på med styrketräningen. Det ska dock poängteras att jag vill inte bli stor som hulken utan föredrar mer små definierade muskler än stora icke. Därav min fråga om jag skulle deffa innan sommaren. Kanske borde ha varit med i min sammanfattning.

Aja, jag kör på. Lycka till mer er träning boys!

/Oskar

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.