- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Det bästa repsantalet?
Alltså vilket är det bästa repetitionsantalet för att bygga så stora muskler som möjligt? Enligt Max OT så är det 4-6 reps, jag brukar träna 4-10 reps, ibland fler speciellt i chins och dips eftersom jag satsar på AF.
Vad tror ni är bäst, inom vilka repsantal tränar ni??
Mycket forskning tyder på att det är tung träning, 4-12 som fungerar bäst för muskeltillväxt…
Har kört SL 5×5 i 7 veckor nu och har då aldrig fått sån volymökning.
Så för min kropp 5 reps.
Intressant, jag och min kompis svarar också bäst på få repetitioner.
Det kanske är individuellt, vad man ökar mest i muskelmassa av?
Formen är alltid viktigare än hur mycket du har på stången och hur många reps du gör…
Det är klart man strävar efter att hålla en god form.:p Även när man tränar en reps. Eller det är klart när man var nybörjare brydde man sig inte om formen, det får man ångra nu i efterhand, man var så viktkåt då.:nono:
Det är väl blandat, tungt i 4-6 veckor 3-6 reps, sen 8-12, variation så kroppen aldrig vänjer sig!
Det finns inget givet magiskt antal reps som bygger bäst. Det handlar om rätt träningsvolym. 15-30 reps totalt per muskelgrupp/pass skulle jag säga.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY