Det går galet bra! när tar det stopp?

Home Forums Allmänt om gymträning Det går galet bra! när tar det stopp?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tjena!

Finns en jäkla massa inlägg om hur många kilon och hur mkt muskler man kan lägga på sig, vare sig det är nybörjare eller mer avancerad.

Min fråga är mer, hur mycket kan man ÖKA i vikter?
    Sjukt svår fråga att svara på jag vet, samt att det är helt individuellt..

Men jag blir så jäkla förvånad över mina egna resultat just nu. Är 23år, 186cm lång och har nu gått från 76kg till 78kg på tre månader.
    Antar att mycket av vikten är vätskesamlingar men faan vad jag ökar i styrka!!
    Jag är verkligen inte personen som lägger på mig massa utan mer kondition vilket förvånar mig nu :)

Har tränat den största delen av mitt liv och har gymmat dom senaste tre åren ganska seriöst men det är nu senaste halvåret som jag får riktigt resultat.
    Fick även höra att jag blivit ett samtalsämne på gymmet vilket är kul :)

Svårt att skriva alla övningar man gör men jag snittar en ökning på mellan 5 – 10kg i veckan per övning! (inte i biceps, triceps.. snäppet mindre)
    Vilket enligt mig är en hel del.
    T.ex. har jag gått från 130kg mark till 180kg på 6veckor!
    Och från 70kg bänk till 95kg på samma tid samt från 15kg axelpress (maskin) till 40kg på 2 månader.
    Tränar gym 4 dagar i veckan och crossfit varje söndag.

En del lär tycka att det inte är mycket och en del andra lär inte tro på mig vilket inte har någon betydelse för mig..
    Jag vill mer veta om fler har samma erfarenhet med någon markant ökning helt plötsligt, om det beror på hormoner eller vad det är?;)
    Och kommer det en platå snart eller kan jag forsätta öka?

Fan vad kul..Känner igen det där,kännslan när allt flyter på och man blir starkare och starkare,då är det extra kul att träna.

En sak jag kommer börja med som jag inte gjort tidigare är att ta en vecka eller mer off frivilligt tex var 10e vecka under intensiva träningsperioder.Har bara en kännsla av att det har stora fördelar för resultaten.

Ja kör på! blev tippad om det också och kör det nu var 8de vecka i tre – fyra dagar.
    Dock kände jag mig betydligt klenare dom två första passen, men jag tror man vinner på det i långa loppet så man inte sliter ut sig för snabbt!
    Sen att käka nått åt sat*n under tiden :)

Något jag också måste tipsa om som jag inte kört tidigare som kanske har med min snabba återhämtning att göra.
    Äter normalt tre måltider som alla andra om dagen med lite vassle/ egg protein morgon och kväll.
    Men det jag börjat med nyligen är Grow+ Hardcore efter varje pass samt ZMA till läggdags!

Ingen aning om det har något med något att göra men det är värt ett försök!

Är denna användare skapad som någon hype till en gymgrossistenprodukt?

Kul att det går bra för dig, det är väl det första jag kan säga!
    Känner också igen känslan av att vikterna bara flyger upp och kilona ökar och ökar och det är en underbar känsla.

Fortsätt kämpa, men var inställd på att för eller senare så kommer (troligen) en platå och kanske, i värsta fall, en liten tillbakagång, men tappa inte lusten då, utan kämpa på ännu lite hårdare, för när det väl släpper igen, så kommer resultaten som ett brev på posten igen :)

I början av alla styrketräningskarriärer gör man sådana ökningar.
    Själv gick jag upp 12kg första året, var rejält smal när jag började, men som för alla så exploderar man första tiden. Bara att tacka och ta emot, dessa ökningar gör man inte igen.

12kg var en jääkla ökning, kul för dig! :)
    Jo ska kämpa på, har hamnat i flera platåer förut men aldrig känt att jag fått en riktig ökning förän nu.
    Om det beror på kosten eller hormoner eller att jag rent pressar mer har jag ingen aning om men det är jäkl*gt kul!

Mina mål är att gå över 100kg bänk och 200kg mark innan sommaren som den taniga grabb man ska va :)
    Ligger på 95kg bänk och 180kg mark så det borde inte vara en omöjlighet!

Sen fick jag tydligen inte länka produkter, hade jag inte en aning om:| varning varning!
    Lite löjligt enligt min mening men jag förstår självklart varför.

Det ska inte ta slut! Dessa stora ökningar gör du i början precis som alla. Men sen är ju tanken att du alltid ska bli starkare vecka för vecka genom hela din träningskarriär.

Just ja! för att ändra lite i ämnet. Någon som har koll på ett bra sätt att andas under tunga övningar?
    Jag blir oftast förbannat yr efter tunga basövningar även fast jag drar in ett djupt andetag i magen innan varje rep i lugn ordning.

Har inte högt/ lågt blodtryck, bra kondition och käkar/ sover bra.
    Tänkte om nån har något tips :)

Andas innan, kör övningen, andas efter och vänta på att yrseln ska försvinna. Jag brukar lägga mig ner efteråt när det flimrar för mycket framför ögonen.

Grymt att du ökar!..

Tar du något/några kosttillskot nu den senaste tiden ?.
    Tänkte om det är något som hjälpt dig på vägen med tanke på att du har ökat väldigt bra..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.