Det var nära ögat!

Home Forums Allmänt om gymträning Det var nära ögat!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Här kan ni skriva in era gymhistorier…
    Historierna som kunde ha slutat med 1000 brutna ben, men som tur var inte gjorde det!

Min historia!

När jag som 16åring började träna var jag ju inte så ”gymsmart”. Man hade ingen koll på hur mycket man klarade av i olika övningar. Jag och en polare skulle iaf köra lite vadpress i smith-maskinen. Han hade hört att Ludmilla (Som hoppade häck) körde mycket tungt i just den övningen. Så min polare började lassa på vikt efter vikt… Vet inte exakt hur mycket det var på stången, men iaf för mycket för att jag skulle klara av det. Jag ställde mig i smithen och tänkte jag bara skulle känna lite på vikten. Inte lyfta stången från spärren!!! Men man är ju så jävla begåvad att man gör precis det… Swoooshh så var mitt huvud i nivå med golvet. :| Som tur var stod det en massa vikter bevid smith-maskinen så stången gick av innan jag blev helt tillplattad. Fick lite små ont i ryggen, men inget farligt. Är en ganska sjuk och komisk historia såhär i efterhand.

:emo-thumb

Jag hade kört knäböj och lassade av 40kg i taget av någon korkad anledning…
    när 40kg återstod på ena sidan lyfte stången från ställningen och slog ett hål i taket och vikterna rasade ned med ett brak så att alla tittade på mig i gymmet…:o

Niklas…hur känns nacken?
    Du brukar ju träna vaderat med DYNA!!!
    Ha ha!
    Ont efter stången ändå eller…ler…
    Du du har glömt dina tränings skor at the old Zone shop!

Peace!
    ZONE

zonecapone wrote:
    Niklas…hur känns nacken?
    Ha ha!

Peace!
    ZONE

:D hehe ja ja… där sa du något Zone! Det är säkert den här händelsen som har gjort att jag kör med vaderad dyna. Man vet ju inte det kan ju hända igen heheh…

Jasså fan jag funderade var mina skor var… Kommer in imorgon och hämtar dem. :emo-thumb

numero1 wrote:
    Jag hade kört knäböj och lassade av 40kg i taget av någon korkad anledning…
    när 40kg återstod på ena sidan lyfte stången från ställningen och slog ett hål i taket och vikterna rasade ned med ett brak så att alla tittade på mig i gymmet…:o

Det är den där jävla gravitationen som ställer till det för en!!! :D

Niklas Persson wrote:
    Det är den där jävla gravitationen som ställer till det för en!!! :D

Och det blir värre med åren ..

:D

*Mr. Gravity is not a very nice person..*

zonecapone wrote:
    Niklas…hur känns nacken?
    Ha ha!

Peace!
    ZONE

Var snäll mot Niklas nu Zone, han är ju ny på forumet…..:happy:

Zone är alltid snäll :)

det här hände för ca ett halvår sedan: skulle köra vadpressar i smithen även jag, körde ganska tungt (runt 6 reps) var näst sista setet lr något sådant, tog i så att jag blundade och skulle häkta tillbaks stången, det vara bara det att jag missade upphängningspinnarna och stången och jag rasade ner med ca. 160kg vikt på, jag hamnade i nån slags fällknivsknäböj men det hela slutade ganska väl, stången fångades upp innan jag han komma allför långt ner, men läskigt som fan var det! folk som tittade på trodde att jag hade dött lr nått :D

Mitt var inte så farligt men desto mer pinsamt. Jag skulle köra lite curls med rak stång och hade mina tankar på nått annat medans jag lastade på vikten. Istället för 10kg plattorna lastade jag på 20kg plattor och på det även en 5kg platta på vardera sida, och till slut en 1.25kg platta på vardera sida.

Vikten var vid det här tillfället uppe på 68.5kg men egentligen skulle jag lastat på 47.5kg. Många stirrade också på mig och undrade vad jag höll på med. Efter att ha tagit loss vikten undrade jag lite om jag kände mig seg, det kändes ju rätt tungt. Och så försökte jag på mig på det första repet…

Kändes lite pinsamt att ställa tillbaks stången och lasta av alla vikter igen och på med de riktiga igen… :)

Ja vader i smith kommer jag nog inte k

jag har vid ett tillf

Muddler wrote:
    det här hände för ca ett halvår sedan: skulle köra vadpressar i smithen även jag, körde ganska tungt (runt 6 reps) var näst sista setet lr något sådant, tog i så att jag blundade och skulle häkta tillbaks stången, det vara bara det att jag missade upphängningspinnarna och stången och jag rasade ner med ca. 160kg vikt på, jag hamnade i nån slags fällknivsknäböj men det hela slutade ganska väl, stången fångades upp innan jag han komma allför långt ner, men läskigt som fan var det! folk som tittade på trodde att jag hade dött lr nått :D

Hehe fan va härligt att någon annan har gjort samma grej… ”Fällknivsvadpress” är ett bra ord. :D

Är det ingen här som har gjort den här klassikern när man tar bort sprintern efter att man kört latsdrag och stången är så pass tung att den kommer ner med en jävla fart rätt i pallet?? Det har iaf jag gjort några gånger :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.