Home › Forums › Allmänt om gymträning › Det var nära ögat!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2005 at 20:58 #1059893Anonym anvandareMemberSammy wrote:jag har vid ett tillfälle glömt 10 kilos vikten på stången när jag tar tag i 20 kilos vikten innanför och drar av den. vad händet då? jo 10 kilo landar rakt på stortån och då tappar man 20 kilosvikten och den tar mestadels i smalbenet…
har även kört till failure på 120 i bänk och fått rulla ner stången över bröstet till midjan. för att sen resa sig och försöka ta sig där ifrån med 120 kilo i knät…
Kan tänka mig att det blev någon vecka vila efter den incidenten???
16 november, 2005 at 22:01 #1059894Anonym anvandareMemberSammy wrote:…..har även kört till failure på 120 i bänk och fått rulla ner stången över bröstet till midjan. för att sen resa sig och försöka ta sig där ifrån med 120 kilo i knät…Okej, måste väl erkänna att jag känner igen mig här…:o
17 november, 2005 at 02:43 #1059895Anonym anvandareMemberVar för ett par år sedan då rygg stod på schemat.
Gjorde mig redo för att köra latsdrag mot bröstet med hantel.
Innan jag började så tänkte jag stretcha ut ryggen lite med hjälp av hanteln som jag precis hade satt fast i kroken. På något vänster så hade jag inte riktigt lyckats med att få fast den så det slutade med att jag med en duns landade på golvet å hanteln ett par meter bort. Folket vände sig om för att se vaffan som hände medans jag snabbt återgick och satte mig snällt på sittdynan tittandes ner i golvet.
Ganska jobbig sits!17 november, 2005 at 09:38 #1059896Anonym anvandareMember[img=http://www.etoon.com/cartoon-store/images/cartoons/vlad-kolarov/0525.jpg]Passande bild för ämnet!
18 november, 2005 at 09:26 #1059897Anonym anvandareMemberT
18 november, 2005 at 13:41 #1059898Anonym anvandareMemberQuote:Man kör bicepscurl och har tyvärr glömt sätta på spärrar på sidorna… Ett rep blir lite snett och vikterna på ena sidan trillar av… Sen kommer den där förbannade gravitationen tillbaka och gör att vikterna på andra sidan även dem trillar av då det efter första fallet blir så obalanserat…Detta har jag ochså gjort…. fan vad dum man känner sig efteråt :p
jag har även tagit av för mycket vikt på ena sidan på bänkpress så att allt brakar i backen18 november, 2005 at 18:22 #1059899Anonym anvandareMemberRemmar i lats-drag… lossa ena remmen men inte den andra vilken jag glömmde. Det hela slutar med att jag föröker gå där ifrån och knockar mig själv med stången, då det blev en ”våg” effekt.:o
18 november, 2005 at 18:40 #1059900Anonym anvandareMemberja körde knäböj en gång och lastade bara av vikterna på ena sidan o då flög stången upp men då så fick jag hålla tag i stången på ena sidan och kräla och slänga på vikter på nåt sätt så inte stången skulle flyga iväg:nerd-tb:
18 november, 2005 at 18:51 #1059901Anonym anvandareMemberSammy wrote:har även kört till failure på 120 i bänk och fått rulla ner stången över bröstet till midjan. för att sen resa sig och försöka ta sig där ifrån med 120 kilo i knät…Ah när jag var 15 och hade en bänkpress hemma och dessutom maxade minst 3 ggr per vecka hände det där all the time…jag fick in rutin på den där rullningen till slut:D
Dock var det mer beskedliga vikter:emo-thumb
19 november, 2005 at 11:33 #1059902Anonym anvandareMemberHalkade av benpressen n
19 november, 2005 at 11:50 #1059903Anonym anvandareMemberKompisen (ja det var faktiskt han och inte jag :p ) körde den där ryggövningen där man lägger stången med ena änden i ett hörn och lastar vikter på andra änden, tar ett vinklat handtag runtom och kör framåtlutande rodd.
Den här gången var inte vikten så hög att någon behövde stå med en fot på stången inne i hörnet. Enda kruxet var att han tydligen hade handtaget en bit från vikterna, mot väggen till, vilket gav en helt annorlunda hävstångseffekt som slutade med en st. Eleiko rätt upp i skrevet!!
Han blev arg och anklagade prylarna för att vara kass.
Påminner mig om killen som var så oteknisk att han kunde få ett järnspett att krångla.19 november, 2005 at 14:43 #1059904Anonym anvandareMemberHaha, sköna små historier!
Själv plågade jag mig själv rejält i bänken för något år sedan. Hade ingen passning, men bestämde mig av någon outgrundlig anledning att köra en sista rep (som jag redan när beslutet fattades insåg att jag inte hade i mig!). Needless to say tar krafterna slut när jag har ca 5 cm kvar till ställningen, och stången glider lååångsamt ner mot bröstkorgen – där den tillslut stannar. Fick rulla ner stången på magen, sakta resa på ryggen, därefter rulla stången vidare ner över låren osv osv. Måste ha sett sjukt amatörmässigt ut (vilket det naturligtvis också var)!
Extra stilpoäng för att jag kunde räknat ut med det jag sitter på att det inte skulle gå när jag påbörjade sista repen!
19 november, 2005 at 14:44 #1059905Anonym anvandareMemberSammy wrote:har även kört till failure på 120 i bänk och fått rulla ner stången över bröstet till midjan. för att sen resa sig och försöka ta sig där ifrån med 120 kilo i knät…haha, exakt så ja!
19 november, 2005 at 17:07 #1059906Anonym anvandareMemberär väl lite att gå ifrån ämnet, men vissa dagar har jag typ ”tappa-allt-gå-in-i-allt,-slå-ner-min-vattenflaska-maximalt-antal-ggr” dagar. Som igår.
Jag skulle tippa att jag lyckades så omkull min vattenflaska ett 20-30 tal ggr igår. Då undrar man vafan det är som händer, lär ser små roligt ut också. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.