Home › Forums › Allmänt om gymträning › Diagnosering av förkylning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 november, 2010 at 22:03 #54674Anonym anvandareMember30 november, 2010 at 22:03 #138384Anonym anvandareMember
Hej på er! Så här i vintertider upplever jag att det lite då och då kan kännas som att man är på väg att bli förkyld när man inte är det.
Jag undrar hur ni bestämmer om ni är friska att träna eller inte. Lyssna på kroppen så klart men jag tycker det kan vara lite svårt när man blir täppt så fort man går ut i 10 minus.30 november, 2010 at 22:10 #138385Anonym anvandareMemberFinns, i vanlig ordning, ett gäng trådar om ämnet. Men generellt för min del ser det ut så här:
– Känningar/ont i halsen = ingen träning
– Förkylning med tillhörande ”klenhets”-känsla i kroppen = ingen träning
– Febrig = ingen träning
– Allmänt konstig sjukhetskänsla i kroppen = ingen träning
– Snorig efter en förkylning, men i övrigt stark och frisk = träningI slutänden kan bara du avgöra om du är på väg att bli eller redan är sjuk.
30 november, 2010 at 22:23 #138386Anonym anvandareMemberoch om du känner dig lite vintersnuvig då, blir det träning då?
30 november, 2010 at 22:28 #138387Anonym anvandareMemberBillybadass wrote:och om du känner dig lite vintersnuvig då, blir det träning då?Gettodachoppa wrote:F
– Snorig efter en förkylning, men i övrigt stark och frisk = träningI slutänden kan bara du avgöra om du är på väg att bli eller redan är sjuk.
Själv blir jag lite snorig nu i kylan, men som sagt känner jag mig pigg och laddad och inte har några andra symptom så är det bara till att köra.
30 november, 2010 at 22:37 #138388Anonym anvandareMemberPerfekt, då verkar det som att det blir ett ryggpass imorrn! :up:
30 november, 2010 at 22:45 #138389Anonym anvandareMemberVill verkligen poängtera att du ska följa din egen magkänsla och inte vad någon skriver
på internet. Så vitt jag vet kan ju ett oskyldigt förkylningssymptom vara inledningen på
en outhärdlig influensa eller något liknande.Så, nu har jag skrivit mig fri från ansvar!
1 december, 2010 at 19:06 #138390Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Vill verkligen poängtera att du ska följa din egen magkänsla och inte vad någon skriver
på internet. Så vitt jag vet kan ju ett oskyldigt förkylningssymptom vara inledningen på
en outhärdlig influensa eller något liknande.Så, nu har jag skrivit mig fri från ansvar!
Nää fan va sur jag kommer bli på dig om jag börjar må dåligt nu :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.