- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Dips & olika utförande
Har sökt så gott det eftersom jag vet att frågan varit uppe förr, men jag hittade inte trådarna jag tycker mig ha läst så jag frågar igen. Jag letar efter övningsbeskrivningar för bröstdips respektive tricep dips, lite utförligare än dem på EXRX som länkas till i övningsbanken. De är lite väl kortfattade. Gör inget om det är svenska beskrivningar då det trots allt är snäppet lättare att förstå på modersmålet. Men jag har inga problem med engelska så sitter ni inne med dyl är jag tacksam om ni delar med er.
Sen undrar jag lite om/hur utförandet skiljer sig då man tävlar i dips, typ Athletic fitness?
Jag tänker lite på att utförandet i bänkpress ju skiljer sig åt mellan bodybuilding & styrkelyft iom att det sistnämnda fokuserar på prestation och maxvikter. Är dipsutförandet i AF & liknande mer anpassat för att vara så effektivt som möjligt med tanke på prestation (maxreps?).
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY