Ditt senaste personbästa…..

Home Forums Allmänt om gymträning Ditt senaste personbästa…..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 475 total)
  • Author

Vad menas med klassisk styrkelyft? Något speciellt eller bara de 3 klassiska på vanligt vis? :P

Tjena Dynan med klassisk styrkelyft menas knäböj, bänkpress, marklyft och tillåten utrustning är bälte handledslindor och trikå

Medans Styrkelyft innebär samma grenar men med utrustningen bälte handledslindor, knäböjslindor, knäböjdräkt, marklyftdräkt, bänkpresströja och trikå

Boston77 wrote:
    Tjena Dynan med klassisk styrkelyft menas knäböj, bänkpress, marklyft och tillåten utrustning är bälte handledslindor och trikå

Medans Styrkelyft innebär samma grenar men med utrustningen bälte handledslindor, knäböjslindor, knäböjdräkt, marklyftdräkt, bänkpresströja och trikå

Ok! Tack, då är jag med. :)

Boston77 wrote:
    Nu tänkte jag bjuda på en film från Lessebo Styrkeklubb på Klassisk Styrkelyft sm i lund

Jag gjorde nytt tävlings Pb i böj 235kg
    Nytt Pb i bänk 172.5kg
    Nytt PB i totalen med 30kg 722.5kg
    Samt knep silver medaljen i sista marklyftet i klass 120kg+

Grattis till en ruggigt stark insats – verkar ha funkat fint att lyfta tungt så nära inpå tävlingen:up:

Gober wrote:
    Han är en skämtare. Självfallet har han inte lyft 890kg. Och Patrik Andersson har om inget tagit det 340kg på SM.

360 var det på SM:) Sedan har han dragit 375 också, men det var i en serietävling så det räknas inte som svenskt rekord.

Det jag mest är stolt över för tillfället är att jag för två måader sedan hade svårt att utföra 3 set á 8 reps dips på kroppvikt men att jag senast när jag tränade axlar fixade 3×6 med kroppsvikt(74 kg) + 20 kilo.

Andreas Guiance wrote:
    Grattis till en ruggigt stark insats – verkar ha funkat fint att lyfta tungt så nära inpå tävlingen:up:

Man tackar och bockar ja det funkade bra med ett tungt genrep 5 dagar innan och jag kommer fortsätta med samma taktik inför kommande tävlingar också, Jag har aldrig förstått varför man ska köra så lätt långt innan jag tror inte kroppen behöver mer än 5dgara vila och för mig personligen så är det lättare att prestera bra vikter då psyket är 100% även om musklerna skulle bara var 90% än om psyket är 90% och musklerna 100%

Boston77 wrote:
    Man tackar och bockar ja det funkade bra med ett tungt genrep 5 dagar innan och jag kommer fortsätta med samma taktik inför kommande tävlingar också, Jag har aldrig förstått varför man ska köra så lätt långt innan jag tror inte kroppen behöver mer än 5dgara vila och för mig personligen så är det lättare att prestera bra vikter då psyket är 100% även om musklerna skulle bara var 90% än om psyket är 90% och musklerna 100%

Håller helt med – folk underskattar psyket:)

4 reps med 35kg extra vikt i chins. :)

Andreas Guiance wrote:
    Håller helt med – folk underskattar psyket:)

Verkligen det är det som skiljer dom duktiga mot de mediokra lyftarna utan ett starkt psyke och en bra vilja når man inga topp placeringar då på tävlingar som sm spelar det ingen roll att man har/kan lyfta stora vikter gäller att göra det också då behövs ett bra psyke för att göra max vikterna när det behövs

Senaste PB var i marklyft 150kg, förra året i september :O, nu är väl det runt 125-130 >.

Gårdagens marklyft 5x280kg nytt repp pb
    [youtube=qusQJHhnOmc]

Dagens marklyft 4x290kg målet var 5x290kg men fans inte idag men nytt repp pb
    [youtube=vEWLW5K9iZc]

Schyssta vikter du bollar med boston!

Dagens PB för mig blev bänk, 140×10, relativt nöjd :)

Haha tackar Lowgrein ditt bänkande däremot imponerade på mig grymt =)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 475 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.