dom som har ett eget gym hemma .. kom med bilder

Home Forums Allmänt om gymträning dom som har ett eget gym hemma .. kom med bilder

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 82 total)
  • Author

Har inga bilder att komma med, än. Men tänkte bara skriva lite =) Det ser riktigt bra ut med alla era hemmagym! Jag har tänkt på att fixa lite hemma i garaget, men saken är den att jag har inte pengar till det (går fortfarande i skola) + att det är inge värmegarage, men inte iskallt ju. Men det blir så att man skiter i att gå ut och träna :S För tillfället har jag en boxningssäck, 40kg, skivstång och hantlar, hade tänkt kasta in en bänkpress också. Men jag tränar på gym än så länge, får se om det blir något av med ett hemmagym när man fått jobb och tjänar lite :)
    Lycka till ni andra!

Har tränat i ett kallgarage när man va yngling, under vintern hade man på sig skoteroverall .. :) men det gick ju bra.. man fick nöja sig med det lilla man hade.. då var d bänkpress+vikterca60kg för nåra hundringar…

Har fått lite tillökning till gymmet!

Resturerade upp en slutkörd och bortslängd vadpress för ca. 12€ och detta blev resultatet:

Sålde bort min gamla bänk + skivstångställning och en slutkörd multigym för att spara lite plats och skaffade ett nytt mera komplett gym som ersätter det mesta…

Så här blev resultatet..

armas wrote:
    Sålde bort min gamla bänk + skivstångställning och en slutkörd multigym för att spara lite plats och skaffade ett nytt mera komplett gym som ersätter det mesta…

Så här blev resultatet..

Funkar dragmaskinen bra! Har ett Powertec-rack hemma och funderar på att kompletera med en sån. /Toby

Är nöjd med min dragmaskin funkar bra som sagt…
    rymms bra med vikter osv…vikthållarn glider bra…
    tar lite plats…(jämfört med multigym)

Tjenare, detta blir mitt första inlägg här på body. Iaf så är jag 16 år och ska bygga ett hemmagym hemma i källaren med blandannat en Powertec multi system [http://www.youtube.com/watch?v=imPYl…%2Bdiv-1r-3-HM] . På denna maskin kan du göra övningar så som

* Shoulder press ( Axlar )
    * Squat ( Ben )
    * Calf Raise ( Vader )
    * Arm Curl ( Bicep )
    * Seated row ( Axlar/Rygg )
    * Leg Extension ( Ben )
    * Lat Pulldown ( Axlar )
    * Close grip pulldown ( ? )
    * Shrugs ( Nacke )
    * Tricep Press ( Tricep )
    * Bench Press ( Bröst/Axlar/Tricep
    * Close grip Press ( Tricep )
    * Ab Crunch ( Mage )
    * Tricep press ( Tricep )
    * Pec Fly ( Bröst )

Jag har även en Träningscykel och en crosstrainer som jag kommer ställa ner. Jag undrar fall det är nått mer jag behöver köpa elr om jag har allt jag behöver i maskinen ? Och skulle även vara bra fall någon vänlig själ kunde göra ett träningsprogram åt mig för träning 5 dagar i veckan.

Mooak wrote:
    Tjenare, detta blir mitt första inlägg här på body. Iaf så är jag 16 år och ska bygga ett hemmagym hemma i källaren med blandannat en Powertec multi system [http://www.youtube.com/watch?v=imPYl…%2Bdiv-1r-3-HM] . På denna maskin kan du göra övningar så som

* Shoulder press ( Axlar )
    * Squat ( Ben )
    * Calf Raise ( Vader )
    * Arm Curl ( Bicep )
    * Seated row ( Axlar/Rygg )
    * Leg Extension ( Ben )
    * Lat Pulldown ( Axlar )
    * Close grip pulldown ( ? )
    * Shrugs ( Nacke )
    * Tricep Press ( Tricep )
    * Bench Press ( Bröst/Axlar/Tricep
    * Close grip Press ( Tricep )
    * Ab Crunch ( Mage )
    * Tricep press ( Tricep )
    * Pec Fly ( Bröst )

Jag har även en Träningscykel och en crosstrainer som jag kommer ställa ner. Jag undrar fall det är nått mer jag behöver köpa elr om jag har allt jag behöver i maskinen ? Och skulle även vara bra fall någon vänlig själ kunde göra ett träningsprogram åt mig för träning 5 dagar i veckan.

får inte länken funka :E

puzesc wrote:
    får inte länken funka :E

Sök på powertec multi system på youtube.

Du skulle klara dig bättre med ett powerrack, skivstång + vikter och bänk. Komplettera med lite hantlar man kan skruva på och av med vikter så är du färdig. Bättre ekonomiskt till och med skulle jag tro.

snoozarn wrote:
    Du skulle klara dig bättre med ett powerrack, skivstång + vikter och bänk. Komplettera med lite hantlar man kan skruva på och av med vikter så är du färdig. Bättre ekonomiskt till och med skulle jag tro.

Det är så att jag fick tag i multimedia systemet väldigt billigt och har nu varit och hämtat det. :)

Mooak wrote:
    Det är så att jag fick tag i multimedia systemet väldigt billigt och har nu varit och hämtat det. :)

Jag menade såklart multi och inte multimedia, det var min iphone som inte ville skriva likadant som mig ^^

Mooak wrote:
    Jag menade såklart multi och inte multimedia, det var min iphone som inte ville skriva likadant som mig ^^

aha okej, hur mycket fick du det för?

snoozarn wrote:
    aha okej, hur mycket fick du det för?

7500 ink vikter. :) Kanonpris med andra ord, det är som nytt alltihop. Men det var en kompis jag köpte det av och han behövde sälja det för han ska flytta till lägenhet.

så du har skaffat en sån där multi system som det finns bild på i denna tråd på första sidan..fast i gul färg antar jag…

7500spänn.. =billigt..+ vikter.. :emo-thumb

klart du kan klara dig med endast maskinen .. men att komplettera med fria vikter kan va nåt att fundera på…ex. du behöver ju bara rak skivstång till dina vikter…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.