Donkey Raise?

Home Forums Allmänt om gymträning Donkey Raise?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Är det någon som vet något gym i sthlm där de har en maskin för att kunna göra så kallade ”Donkey Raise”, eller om det går att göra i någon annan maskin som typ stå bakvänd i Hackliften… hm.. nja det går kanske inte..

Se denna:
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/WTDonkeyCalfRaise.html]

Hänga vikter i ett dips bälte och köra på?:)

Eller koppla två kablar över ryggen med en dyna mellan rygg och kabel?:)

Tollesson wrote:
    Hänga vikter i ett dips bälte och köra på?:)

Eller koppla två kablar över ryggen med en dyna mellan rygg och kabel?:)

Ditt första förslag har jag till och med testat, det funkar. Förslag nr 2 fattar jag inte riktigt hur du menar :)

Du ställer en stepbänk mitt i cablecrossovern. Kopplar samman de två kablarna med varndra och trär på en dyna. Ställer dig på bänken, lutar dig frammåt(och förmodligen behöver du väll en bänk eller liknande framför för att hålla i dig) och lägger de ihopkopplade kablarna över svanken och utför övningen.

Detta var bara en spontan idé, ingen aning om det funkar bra eller inte, men det är kanske något värt ett testa? Om nu inte någon kommer med erfarenhet eller kunskap om hög skaderisk.

EDIT: På detta sett köra jag lågreps i armhävningar men då lägger jag kablarna över deltat.

Tollesson wrote:
    Du ställer en stepbänk mitt i cablecrossovern. Kopplar samman de två kablarna med varndra och trär på en dyna. Ställer dig på bänken, lutar dig frammåt(och förmodligen behöver du väll en bänk eller liknande framför för att hålla i dig) och lägger de ihopkopplade kablarna över svanken och utför övningen.

Detta var bara en spontan idé, ingen aning om det funkar bra eller inte, men det är kanske något värt ett testa? Om nu inte någon kommer med erfarenhet eller kunskap om hög skaderisk.

EDIT: På detta sett köra jag lågreps i armhävningar men då lägger jag kablarna över deltat.

Hehe.. ok tack för tipset, jag fattar hur du menar. Ska kika på det. Kan ju funka. Lite synd dock att det verkar inte finnas en specifik maskin för detta på så många ställen, just Donkey raise verkar ju vara den bästa övningen för vaderna enligt många..

Finns på Huddinge Hallens Gym.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.