Efter 4 månaders semester. Träningsprogram? (nybörjare)

Home Forums Allmänt om gymträning Efter 4 månaders semester. Träningsprogram? (nybörjare)

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej, lurkat på detta forum ett bra tag men tagit tag i migsjälv och registrerat nu då jag annars har kunnat hitta svar på frågan jag haft i andra trådar.. Osäker på om denna här hemma i nybörjar-tråden eller ej, då jag har fler än en fråga, HURSOMHELST.

Jag har alltid lag-idrottat och tränat ca. 5-6 ggr vecka, där 2 av dagarna varit lättare fysträning. Jag slutade med lagidrotten pga syn, och har sedan dess haft en ganska lång semester-period både ifrån jobb och träning..

Jag är ca. 193 cm lång och vägde väl runt 90, i dagsläget väger jag 104 ~ och det märkbara är ju uppenbart det visibla musklerna har tonats ner avsevärt och ölmagen är ett faktum. Synligt iallafall så lägger sig det mesta på nedre delen av magen..

Iallafall, då jag har ett ganska flexibelt jobb och gillar att träna, tänkte jag ta tag i det.. Dock har jag alltid haft en PT/tränare som instruerat mig, så har ingen idé alls hur jag skall gå tillväga nu, min kondition/ork är ju som bortsprungen dessutom…

Jag avskyr löpning, har dock absolut inget emot annan liknande förbränningsövning, uthålllighetsträning etc.. Men, skulle någon kunna guida mig lite? Jag har ingenting emot ganska tunga träningsdagar då det för inte alls sålänge sedan var standard.
    Sprider gärna ut träningen pga. mitt arbete. Men detta kanske är dumt?

Måndag/Onsdag/Fredag

07:00 Vakna
    08:15 Löpning/Rodd? i 30 minuter
    09:00 Frukost
    12:00 Helkroppsstyrka, 30 minuter
    17:00 Boxningsträning styrka/uthållighet 60 minuter
    21:00 Överkroppsstyrka 30 minuter

Tisdag/Torsdag/Lördag

1 timmespass, 20 min rodd, 40 min styrketräning

Kan någon komma med specifika råd gällande tillskott? Jag har alltid ätit istortsett vad som helst och käkade även tillskott när jag var aktiv, men det var mest för att bygga, nu ska jag ju deffa ner mig först och främst.. En hel djungel med tillskott och olika metoder där ute..

Ursäkta röran och det var väl inte direkt en konstruktiv första tråd..
    Tacksam för eventuella råd

*Jag är 23 år gammal

Åt helvete för mycket träning. Helt jävla idiotiskt.

Spontant tips:

träna styrketräning var fjärde eller tredje dag med enkla övningar: basövningar följt av assistansövningar avsedda att stärka basövningarna
    Gå promenader, städa lyan, tvätta bilen, gå ut med grannens hund: sluta sitta still HELA dagarna(kanske hälften är en bra kompromiss?)

Panikbanta inte. En dag i taget. Skynda långsamt. Lär dig hantera misslyckanden.

Håll dig till en träningsrutin som du faktiskt kan hålla en LÅNG period(ett år..?) utan större avtramp.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.