Efter gym, innan cykel hem

Home Forums Allmänt om gymträning Efter gym, innan cykel hem

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Har ett litet dilemma, aningen nojigt kanske menmen. :D

Har ca 10 min ner till gymmet med cykel, och nu undrar jag hur ska jag göra efter? Borde jag ta en vassledrink och en banan som jag brukar och äta när jag kommer hem? Eller borde jag skippa det och käka när jag kommer hem? Sen funderar jag även på att köpa EAA, och köra 10g före/efter, men då skippa vassle och bananen helt. Ligger på deff så jag tänkte att turen hem kan hjälpa lite på vägen om jag skippar vassle och bananen innan.

Jag brukar glida på cykeln hem och sippa på vasslet samtidigt.
    Sen när man kommer hem så duschar man och sen äter ;)

Smidigt att ta EAA då det stimulerar proteinsyntesen till max och det är mindre kalorier än en vassledrink. Då räknar jag en EAA drink 10g och en Vassledrink 30g.
    Smakar ju saftigt och gott med, skönt nu efter ett gympass i hettan.

Har du ätit innan träningen?

Är det så kort tid som 10 minuter så spelar det ingen roll hur du gör. Jag hade tagit en vassledrink direkt efter passet i lugn och ro och sen cyklat hem, förberett maten och ätit. Bananen är det första du kan skippa om du deffar. Helt onödig.

fabflippintastic wrote:
    Har du ätit innan träningen?

Är det så kort tid som 10 minuter så spelar det ingen roll hur du gör. Jag hade tagit en vassledrink direkt efter passet i lugn och ro och sen cyklat hem, förberett maten och ätit. Bananen är det första du kan skippa om du deffar. Helt onödig.

Har inte kommit över det där med snabba kolhydrater efter träning, är det inte nödvändigt längre alltså?

Bjern wrote:
    Har ca 10 min ner till gymmet med cykel, och nu undrar jag hur ska jag göra efter?

Inget illa menat nu men tänk efter lite. Tror du att ALLA utom du, som bygger muskler, åker permobil mellan omklädningsrummet och hemmet? Det är som sagt inget illa menat utan en liten uppmaning till ett rimlighetstänk.

Eddie Vedder wrote:
    Inget illa menat nu men tänk efter lite. Tror du att ALLA utom du, som bygger muskler, åker permobil mellan omklädningsrummet och hemmet? Det är som sagt inget illa menat utan en liten uppmaning till ett rimlighetstänk.

Absolut inte, men snälla förstå min fråga.

Min fråga är ju om det är onödigt att ta snabba kolhydrater och en vassleshake DIREKT efter gymmet(ev EAA), är det nödvändigt med snabba kolhydrater överhuvudtaget efter träning? Eller kan man lika gärna vänta med det tills man har kommit hem?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.