Elektriska impulser

Home Forums Allmänt om gymträning Elektriska impulser

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Bara såg en sån där ”tv-shop” reklam igen med såna där elektriska grejsimojser. Självklart med en tjockis som förebild och en schenkenberg som efterbild. yeah right =P Hursomhelst, Finns det nått bra med dom alls? har dom nån vetttig muskelbyggande funktion?

Baldboy wrote:
    Bara såg en sån där ”tv-shop” reklam igen med såna där elektriska grejsimojser. Självklart med en tjockis som förebild och en schenkenberg som efterbild. yeah right =P Hursomhelst, Finns det nått bra med dom alls? har dom nån vetttig muskelbyggande funktion?

Det är bevisat att de ökar muskeltillväxten.

jag tror att det fungerar , elektriska impulser används ibland vid rehabilitering av skador har jag hört :/

Om man har skadat nervsystemet kan elektrisk stimulans säkert vara hjälpsamt. Att i muskelbyggningssyfte eller styrkesyfte kontrahera en muskel 300ggr i minuten är troligen värdelöst.

För en normalt fungerande frisk person har den knappt någon effekt. Den är väldigt effektiv när det gäller människor vars muskler blivit förtvinade tex. långvarig gips, den används inom rehabilitering när musklerna är för svaga för att röra på leden.

Skilj dock på elektriska impulser från dessa abtronics och liknande samt det som används inom rehabilitering. Där används TENS, NMES samt elektrisk stimulering via nålar direkt insatta i muskulaturen.
    Med dessa apparater, tex en Cefar har du möjlighet att ändra amplitud samt frekvens på de elektriska impulser som sänds, finns även bitar av kol kan man säga som du kan låta glida över huden för att pricka den exakta muskeln. Och så mycket mer!

Men visst, en elektrisk impuls från t.ex en Abtronic kommer leda till en muskelkontraktion och möjligtvis en viss hypertrofi.

Tommy Ivarsson wrote:
    Skilj dock på elektriska impulser från dessa abtronics och liknande samt det som används inom rehabilitering. Där används TENS, NMES samt elektrisk stimulering via nålar direkt insatta i muskulaturen.
    Med dessa apparater, tex en Cefar har du möjlighet att ändra amplitud samt frekvens på de elektriska impulser som sänds, finns även bitar av kol kan man säga som du kan låta glida över huden för att pricka den exakta muskeln. Och så mycket mer!

Men visst, en elektrisk impuls från t.ex en Abtronic kommer leda till en muskelkontraktion och möjligtvis en viss hypertrofi.

Ja, det är rätt. Jag tänkte på användandet av elektroniska impulser, rent allmänt.

Tvivlar dock starkt på att en fullt frisk muskel, får en märkbar hypotrofi av abtronic m.m.

Patrik Sundvall wrote:
    Tvivlar dock starkt på att en fullt frisk muskel, får en märkbar hypotrofi av abtronic m.m.

Jag med, har själv en abtronic om jag fick av en kompis för många år sedan, har använt den ett fåtal gånger. Den största vinsten tror jag är placebokänslan då det iaf känns som man tränat. Jag har fått en gnutta träningsvärk under en tid då jag i övrigt inte tränade magen alls.
    Om sedan träningsvärken var ett mått på någon form utav hypertrofi tror jag inte men det var lite skönt med träningsvärk iaf. :)

Annars är jag helt på din linje, att man rent visuellt skulle kunna märka någon hypertrofi är enligt mig helt befängt. Men jag blir gärna motbevisad utav den som lyckats. :)

kände en som körde abtronic ett tag.

Det enda han fick av den var diarre, hahah!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.