Home › Forums › Allmänt om gymträning › en fråga….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2006 at 19:38 #95213Anonym anvandareMember25 januari, 2006 at 19:38 #1044496Anonym anvandareMember
Vad är bäst, att när man t ex kör bröst & biceps, köra varannan övning bröst o varannan biceps… eller köra dem varförsig?
26 januari, 2006 at 07:34 #1044497Anonym anvandareMemberSjäl tycker jag varannan är bäst. Av 3 anledningar; 1:först får du vila musklerna mer, 2: sen så får kan du köra på hårt hela passet. istället för att du kanske kört hårt från början för att sen minska på vikterna.
3: På detta sätt kan du ha ett tuffare tempo26 januari, 2006 at 08:56 #1044498Anonym anvandareMemberemiladrian wrote:Själ tycker jag varannan är bäst. Av 3 anledningar; 1:först får du vila musklerna mer, 2: sen så får kan du köra på hårt hela passet. istället för att du kanske kört hårt från början för att sen minska på vikterna.
3: På detta sätt kan du ha ett tuffare tempo1: Att vila musklerna mer är väl inte bättre? Sysslar man inte med styrkelyft så ska man försöka hålla nere vilan mellan seten, vilket inte går om du ska in och köra biceps mellan bröstseten.
2: Bröst och biceps hör inte direkt ihop så för att du kört bröst innebär inte att du behöver minska vikterna i biceps senare.
3: Det är väl inte andningen du ska träna? Du har ju inte ett tuffare tempo för muskeln i sig, eftersom du altererar mellan 2 muskler.26 januari, 2006 at 09:04 #1044499Anonym anvandareMemberDen enda form av superset som fungerar för mig är att köra mage mellan andra övningar. Annars tycker jag att det är svårt att ta ut sig ordentligt. Värst är det att köra armar i superset. Att köra triceps med pump i biceps går inte för min del…
26 januari, 2006 at 15:49 #1044500Anonym anvandareMemberedvin, mitt tips till dig
26 januari, 2006 at 20:35 #1044501Anonym anvandareMemberdet
26 januari, 2006 at 20:44 #1044502Anonym anvandareMemberemiladrian wrote:Själ tycker jag varannan är bäst. Av 3 anledningar; 1:först får du vila musklerna mer, 2: sen så får kan du köra på hårt hela passet. istället för att du kanske kört hårt från början för att sen minska på vikterna.
3: På detta sätt kan du ha ett tuffare tempoVarför? Bröst är en större muskelgrupp än biceps. Kör du biceps emellan bröst-övningarna påverkar det din träning.
Pröva att bygga rygg om du kör biceps före rygg ex….26 januari, 2006 at 21:01 #1044503Anonym anvandareMemberMelin wrote:Varför? Bröst är en större muskelgrupp än biceps. Kör du biceps emellan bröst-övningarna påverkar det din träning.
Pröva att bygga rygg om du kör biceps före rygg ex….Lite skillnad dock. När man kör rygg används ju biceps också rätt rejält, när man kör bröst används inte biceps i samma utsträckning..
26 januari, 2006 at 21:05 #1044504Anonym anvandareMemberKlonas88 wrote:Lite skillnad dock. När man kör rygg används ju biceps också rätt rejält, när man kör bröst används inte biceps i samma utsträckning..Inte i samma utsträckning kanske men du använder frtfrnde biceps i bröst och det påverkar med garanti din bröstträning.
Men visst, trial and error. Det e så man lär sig så pröva dig fram.
27 januari, 2006 at 15:59 #1044505Anonym anvandareMemberEn muskelgrupp i taget
31 januari, 2006 at 16:59 #1044506Anonym anvandareMemberVad jag menar med varannan är; (kanske lite veligt o hänga med men försök.)
Jag kör 2 muskelpartier per pass. och kör just nu 7 rep, 3 set, 3 övn
När jag tex gjort ett set rygg stretchar jag rygg. sen så kör jag 1 set biceps och sen tillbaka till den första övn rygg och kör mitt andra set sen tillbaka till biceps och kör där mitt andra set osv.
Alltså kör jag 2 övningar på en gång. Så att istället för att vila mellan seten så tar jag och kör det andra muskelpartiet.
Så egentligen vilar jag ingenting förutom strechningen mellan seten. på detta sätt håller jag igång hela tiden och håller mig varm hela tiden.
Kanske detta inte är rekomenderat men de funkar för mig och mig är den enda jag tävlar med/mot -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.