en fråga….

Home Forums Allmänt om gymträning en fråga….

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Vad är bäst, att när man t ex kör bröst & biceps, köra varannan övning bröst o varannan biceps… eller köra dem varförsig?

Själ tycker jag varannan är bäst. Av 3 anledningar; 1:först får du vila musklerna mer, 2: sen så får kan du köra på hårt hela passet. istället för att du kanske kört hårt från början för att sen minska på vikterna.
    3: På detta sätt kan du ha ett tuffare tempo

emiladrian wrote:
    Själ tycker jag varannan är bäst. Av 3 anledningar; 1:först får du vila musklerna mer, 2: sen så får kan du köra på hårt hela passet. istället för att du kanske kört hårt från början för att sen minska på vikterna.

1: Att vila musklerna mer är väl inte bättre? Sysslar man inte med styrkelyft så ska man försöka hålla nere vilan mellan seten, vilket inte går om du ska in och köra biceps mellan bröstseten.
    2: Bröst och biceps hör inte direkt ihop så för att du kört bröst innebär inte att du behöver minska vikterna i biceps senare.
    3: Det är väl inte andningen du ska träna? Du har ju inte ett tuffare tempo för muskeln i sig, eftersom du altererar mellan 2 muskler.

Den enda form av superset som fungerar för mig är att köra mage mellan andra övningar. Annars tycker jag att det är svårt att ta ut sig ordentligt. Värst är det att köra armar i superset. Att köra triceps med pump i biceps går inte för min del…

edvin, mitt tips till dig

det

emiladrian wrote:

Varför? Bröst är en större muskelgrupp än biceps. Kör du biceps emellan bröst-övningarna påverkar det din träning.
    Pröva att bygga rygg om du kör biceps före rygg ex….;)

Melin wrote:
    Varför? Bröst är en större muskelgrupp än biceps. Kör du biceps emellan bröst-övningarna påverkar det din träning.
    Pröva att bygga rygg om du kör biceps före rygg ex….;)

Lite skillnad dock. När man kör rygg används ju biceps också rätt rejält, när man kör bröst används inte biceps i samma utsträckning..

Klonas88 wrote:
    Lite skillnad dock. När man kör rygg används ju biceps också rätt rejält, när man kör bröst används inte biceps i samma utsträckning..

Inte i samma utsträckning kanske men du använder frtfrnde biceps i bröst och det påverkar med garanti din bröstträning.

Men visst, trial and error. Det e så man lär sig så pröva dig fram. :)

En muskelgrupp i taget

Vad jag menar med varannan är; (kanske lite veligt o hänga med men försök.)
    Jag kör 2 muskelpartier per pass. och kör just nu 7 rep, 3 set, 3 övn
    När jag tex gjort ett set rygg stretchar jag rygg. sen så kör jag 1 set biceps och sen tillbaka till den första övn rygg och kör mitt andra set sen tillbaka till biceps och kör där mitt andra set osv.
    Alltså kör jag 2 övningar på en gång. Så att istället för att vila mellan seten så tar jag och kör det andra muskelpartiet.
    Så egentligen vilar jag ingenting förutom strechningen mellan seten. på detta sätt håller jag igång hela tiden och håller mig varm hela tiden.
    Kanske detta inte är rekomenderat men de funkar för mig och mig är den enda jag tävlar med/mot

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.