En hardgainer som verkligen behöver hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning En hardgainer som verkligen behöver hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej! Jag behöver verkligen hjälp och tips på hur jag ska få min träning att gå vidare. Det jag strävat efter mest är i första hand är att bygga massa och sekundär är styrka. Jag har nu stått på en platå i snart 1 år och det börjar bli ganska jävla tråkigt. Har förut kört 8-12 reps när jag tränat och delat upp kroppen på 3-5 dagar/vecka, dom sista åren har jag kört lite tyngre och kört 5-8 reps och också delat upp kroppen på 4-5 dagar/vecka, den enda träningsmetod jag testat är MAX-OT men slutade med den snart när dom ville att man skulle köpa massa av doms kosttillskott för att det skulle funka riktigt. Jag väger all min mat för att veta att jag får i mig så mycket protein/kolhydrater/fett som jag behöver, men det hjälper mig inte. Jag måste göra något drastiskt i min träning så därför postar jag detta här i hopp om att folk här kan ge mig tips och råd på hur jag ska kunna göra för att öka i styrka och massa.

JfaC wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=135914]

Tror den metoden kommer ge dig en spark i röven

Lyck till och greppa gärna en polare att dra till gymmet med.

+1 hjälpt mig flertal gånger

J.v.K wrote:
    hur mycket och vad äter du i dagsläget?

Jag äter ca 4000kcal/dag med en fördelning på:
    439g kolhydrater (45 E%)
    293g protein (30 E%)
    108g fett (25 E%)

Äter mycket ägg, tonfisk, kesella, kött, kyckling, havregryn, mjölk, potatis, ris, proteinpulver.

Har sett diverse produkter som innehåller runt 1050kcal/per (ca 120g Kolhydrater, 50g protein och 10g fett) per drink. Har nu beställt ”DIETCARBS FX” så jag kan kombinera ihop en sån drink själv med hjälp av DIETCARBS FX, Proteinpulver och lite nötter och tänkte lägga till en sån drink varje dag så jag hamnar på ca 4500-5000 kcal/dag. Väger ca. 89kg.

Ok, så du väger alltså 89kg. I vilken form och hur lång är du? Kan ju helt enkelt vara så att du kommer närmre och närmre ditt genetiska max. Säger inte att det är omöjligt att bygga sig större, men det tar i regel flera år att bli riktigt bitig efter ’newb-gainsen’ avtagit.

Erik Winai wrote:
    Ok, så du väger alltså 89kg. I vilken form och hur lång är du? Kan ju helt enkelt vara så att du kommer närmre och närmre ditt genetiska max. Säger inte att det är omöjligt att bygga sig större, men det tar i regel flera år att bli riktigt bitig efter ’newb-gainsen’ avtagit.

Jag är ca 1.79 lång och i HYFSAD form. Mina ”newb-gains” har jag fått förlängesen då jag tränat i ca. 4 år.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.