Home › Forums › Allmänt om gymträning › En hög med frågor angående mat, löpning, schema m.m.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2011 at 03:19 #54317Anonym anvandareMember4 januari, 2011 at 03:19 #136809Anonym anvandareMember
Hej BODY!
Jag har massa gröt i hjärnan som gör mig förvirrad, men när jag ska skriva ut dem här så försvinner alla direkt känns det som.
Men kan ju ge det ett försök..
Jag undrar vad som anses vara överträning. Jag hör det överallt att ”akta dig så att du inte övertränar”, och detta har fått mig att ta det lite lugnare, när jag kanske kan pusha på lite? Detta får mig att bli rädd för skador, som i t.ex marklyft där jag är ytterst noga på att det ska gå rätt, men jag står fortfarande still på 70 kg.
Undrar även vart jag kan få i mig bra med fett utifrån ett vanligt kylskåp!
När jag hör fett tänker jag massa smör och feta såser, och jag kan inte ställa mig och laga till en sås, för tillfället. (Bor hemma, inte jag som gör maten. Finns dock undantag när jag blir sur och steker upp något från frysen för att vi äter slafs som köttbullar och korv varannan dag:evil:)Funderar även på det här med att bygga muskler samt gå ner i fettvikt samtidigt. Ni alla vet ju att beachen 2011 inte är långt ifrån! Jag har läst deffguiden och allt det där, har även skrivit ner allt jag ätit, räknat ut ungefärligt kaloriintag osv. under en period. Detta lade jag dock ner för att jag kan inte påverka maten här hemma, och därav inte kunna påverka näringsintaget så värst mycket heller, men nu har jag iallafall en översikt på hur mycket av vad jag får i mig!
Jag har läst att högintensiv löpning skulle vara det som var MINST muskelhämmande, så jag skulle kunna tänka mig att slänga in 1-2 st. 2.5km löprundor i veckan ovanpå mina gympass, såklart på separata dagar.
Hur mycket skulle 2.5km intensiv löpning bränna?
För tillfället ser mitt schema ut såhär;
Måndag – Ben/Mage
Tisdag – Bröst/Axlar
Onsdag – Vila -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.