Home › Forums › Allmänt om gymträning › Erfarenheter av H.i.t ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2011 at 14:18 #52230Anonym anvandareMember8 augusti, 2011 at 14:18 #127710Anonym anvandareMember
Hej!
dela med er av erfarenheter av high intensity training!
jag vet att det finns en hel del olika varianter såklart, men berätta om din träningsmetod, samt resultat, inte efter 1 månad utan under år.woho!
9 augusti, 2011 at 00:21 #127711Anonym anvandareMember[http://traningslara.se/nautilusmetoden-hit-och-super-slow-fungerar-dem/]
9 augusti, 2011 at 14:08 #127712Anonym anvandareMemberRichthofen wrote:[http://traningslara.se/nautilusmetoden-hit-och-super-slow-fungerar-dem/]det är en mycket bra sida det där, läst hur mycket som helst där.
men jag kör ju själv högintensivt, sen drygt 2 år tillbaka, så jag undrar INTE ifall det skulle vara ”bättre” än någon annan träningsmetod.
för mig var det bättre, men förmodligen för att jag ”trodde” så mycket mer på det, och hade en instruktör jag ”tror” på.Jag tror på kontinuitet i träningen, stark vilja och framförallt att träna utefter mätbara resultat, Inga resultat = dålig träning.
Men det jag jagar är dina personliga erfarenheter av sån här typ av träning, någon som har mer än mina två år av erfarenhet som kanske kan dela med sig av mer långsiktiga resultat.
9 augusti, 2011 at 14:57 #127713Anonym anvandareMemberOK! Säkert inte de erfarenheter jag har du är ute efter men…
Tidigare elitsatsade jag i triathlon vi körde enbart HIT från mars ungefär efter 5 månaders förberedande träning.Med HITmenar jag nu klart över tröskelfart och upp till max 2 min långa intervaller.
Erfarenhet är att det är då formen kommer i alla grenar, meen vi hade alltid kört MYCKET med lågintensiv träning-moderat träning innan.
Det kravdes bara 6 veckor av denna träning för att vara i ”form” i våra ögon.
Tilläggas bör att vi även under denna period hade, i tid mätt, lätt 80% av träningen lågintensiv, många här skulle nog kalla det moderat fart
Så i uthållighetssammanhang är mina erfarenheter att mycket HIT träning skulle kunna fungera som förberedelse mycket hårt arbete i ungefär 10 minuter, på tävling
9 augusti, 2011 at 18:49 #127714Anonym anvandareMemberJovisst, det är sånt jag är ute efter.
tack!13 augusti, 2011 at 22:55 #127715Anonym anvandareMemberSeba wrote:Jovisst, det är sånt jag är ute efter.
tack!Jag tror att Hemulen menar HIIT dvs high intensity interval training, och inte HIT som du själv menar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.