Få form/pumpa upp bröstet?

Home Forums Allmänt om gymträning Få form/pumpa upp bröstet?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej! jag är en kille på 19 år och har tränat styrketräning intensivt i cirka ett halv år nu. Jag är 175 cm lång och väger 80 kg. Tog 75 i bänkpress innan jag började och tar nu 90kg.

Är fit och hyfsat krallig överallt förutom bröstet, hur ska jag göra för att få mer form på bröstet? ser nästan lite fjantigt ut med tanke på att de inte syns alls. Kör bröst 1 gång i veckan och då kör jag: Bänkpress, Hantlar med snebänk. Cable cross och breda dips och ibland flyes. Jag kör 4 set på varje och ligger mellan 8-12 reps.
    Hur ska jag göra för att pumpa upp bröstet? är 2 ggr i veckan, med bröst ett altenativ? Tack på förhand!

Alla har vi någon muskelgrupp som svarar bättre än andra och någon som svarar sämre. Det behöver inte vara något fel på din bröstträning och efter ynka 6 månader tivlar jag att någon skulle behöva ett skräddarsytt schema med prioritering på specifik muskel. Ge det tid och se det snarare som att X svarar bättre än ”normalt/väntat” istället för att bröst svarar sämre och att du behöver åtgärda det genom att röra om i träningen.

Annars är ett tips är att se över tekniken om du inte har full koll på den.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.