Få fram magmusklerna och bättra på ryggen?

Home Forums Allmänt om gymträning Få fram magmusklerna och bättra på ryggen?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag är nybörjare inom gym men har hållit mig aktiv fram till 2 år sedan då jag hamnade i en dålig psykisk svacka.
    Jag är inte tjock alls, 180cm 78-80kg. Jag har en proportionerlig kropp som min flickvän väljer att säga. Har väldigt bra gener för att träna och få resultat.

Och nu är det så här att jag och min flickvän ska åka till thailand om 2-3 månader och då kom jag på den smarta idén att jag och min flickvän ska tävla vilken som får fram mest magrutor/magmuskler tills resan.

Och frågan är vilka övningar och kost är bäst för att få fram magrutorna?
    Jag har börjat springa igen för att få bort lite underhudsfett som jag vet är ett måste om man vill få fram dom, men övningar är jag osäker vilka som ger det bästa resultatet?
    Plus att jag vill bli starkare i ryggen, tips på övningar där?

Magrutor handlar ju om att komma ner i bf. Många säger att vid 10% brukar rutorna synas på ganska bra. Det finns inga speciella övningar för att punktförbränna på just en viss del av kroppen. Googla runt på olika magövningar så ska du se att du får lite alternativ att välja mellan.

Ryggen är för mig det lättaste att få fram konturer och som du själv säger att du har bra gener och har lätt för att få fram resultat så borde det inte alls vara några problem.
    Angående styrka i ryggen så tycker jag personligen att marklyft är det som ger _mig_ bäst styrka. Men du ska ju absolut variera med olika övningar.

Varför inte variera din träning och köra efter ett program där du lägger extra fokus på ryggen? Det är bara börja köra hårt så ska du se att magrutorna kommer fram i sinom tid.

Energiunderskott, vanlig styrketräning för hela kroppen och ett bra proteinintag så ska du nog se att du kan göra en hyfsad förändring på tre månader. Vissa växer snabbare, andra inte.