Få fram magmusklerna och bättra på ryggen?

Home Forums Allmänt om gymträning Få fram magmusklerna och bättra på ryggen?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag är nybörjare inom gym men har hållit mig aktiv fram till 2 år sedan då jag hamnade i en dålig psykisk svacka.
    Jag är inte tjock alls, 180cm 78-80kg. Jag har en proportionerlig kropp som min flickvän väljer att säga. Har väldigt bra gener för att träna och få resultat.

Och nu är det så här att jag och min flickvän ska åka till thailand om 2-3 månader och då kom jag på den smarta idén att jag och min flickvän ska tävla vilken som får fram mest magrutor/magmuskler tills resan.

Och frågan är vilka övningar och kost är bäst för att få fram magrutorna?
    Jag har börjat springa igen för att få bort lite underhudsfett som jag vet är ett måste om man vill få fram dom, men övningar är jag osäker vilka som ger det bästa resultatet?
    Plus att jag vill bli starkare i ryggen, tips på övningar där?

Magrutor handlar ju om att komma ner i bf. Många säger att vid 10% brukar rutorna synas på ganska bra. Det finns inga speciella övningar för att punktförbränna på just en viss del av kroppen. Googla runt på olika magövningar så ska du se att du får lite alternativ att välja mellan.

Ryggen är för mig det lättaste att få fram konturer och som du själv säger att du har bra gener och har lätt för att få fram resultat så borde det inte alls vara några problem.
    Angående styrka i ryggen så tycker jag personligen att marklyft är det som ger _mig_ bäst styrka. Men du ska ju absolut variera med olika övningar.

Varför inte variera din träning och köra efter ett program där du lägger extra fokus på ryggen? Det är bara börja köra hårt så ska du se att magrutorna kommer fram i sinom tid.

Energiunderskott, vanlig styrketräning för hela kroppen och ett bra proteinintag så ska du nog se att du kan göra en hyfsad förändring på tre månader. Vissa växer snabbare, andra inte.

Rätta mig om jag har fel, kritik är mer än välkommet.

Lycka till!

Det var inte punktbränning jag mena, förlåt om jag var otydlig. Men jag var mer nyfiken på hur man tränar just magmusklerna på bästa sättet? förutom dom här gamla som situps även om det kanske funkar också.. finns ju också maskiner på gymmet, men om det fanns något man kunde göra hemma när man inte är på gymmet?
    Jag har tid varje dag efter eller innan jobbet att ta mig till gymmet. men kul att pröva något hemma.. :)

Som du redan fått besvarat så handlar det om att ha tillräckligt lågt kroppsfett för att rutorna ska synas. Så dra igång en diet fram tills ni åker. Hur du tränar magen har mindre betydelse, situps och träning från andra tunga basövningar räcker långt, många tränar inte ren magträning och har bra mage trots det.

Okej tack för hjälpen! Får se om det blir nå resultat..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.