Få reps?

Home Forums Allmänt om gymträning Få reps?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena! Har sett många skriva att man under deff ska träna ”tung” styrketräning (har för mig att det står i deffguiden).
    Innebär det att man ska köra med tung vikt och få rep (ca 4-6) eller bara att man ska köra lika hårt/ofta som man gjorde innan? Följdfråga –> Har också sett (utan klara källor) att få och tunga rep skulle vara en fördel under deff, därför denna fråga: Skulle få och tunga rep vara en fördel i behållandet av muskelmassa jämfört med lite fler (10-12 rep)? Varför? Borde det inte precis som i uppbyggnadsfasen handla om överbelastning av den typ av muskelfiber man vill överbelasta för att just den muskelfibertypen är den man vill behålla mest utav, eller gör man få rep för att behålla sin styrka? (Vilket borde vara oväsentligt om man talar om kroppsbygge… eller?

Har också läst att det är många som rekommenderar en låg träninngsintensitet (alltså tempot på passen) under deff. Har det med andelen fett man förbränner? Ungefär som att man hellre går istället för att springa.

Många svar som jag hoppas kan bli besvarade gärna med källhänvisning!

Postade den här i deff tråden också men vet inte riktigt vart den passar in…

Hur man ska träna under deff beror på dieten, en del äter kolhydrater och andra inte. Jag själv äter kolhydrater under deff så jag kör på som vanligt, för mig är ”vanligt” varierad intensitet/volym från pass till pass. Ibland reps mellan 8-12 och ibland 1-7.
    Det jag undviker under deff är att inte köra till failure lika ofta som jag gör nu under bulk.

Och genom detta kan vi genomföra en ringdans i forumet…

[http://forum.body.se/showthread.php?t=138158]

o klicka sedan på länken i andra exakt likadana tråden och man är tillbaks här, fast det känns aldrig som man varit borta. Magiskt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.