- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › fail set?
jag undrar om man failar setten genom att om man först kör tung i 3 set , sedan då man ska köra 4 settet så orkar man bara 6 ist för 8, failar man då eller äre okej?
Att köra till fail är att inte orka göra fler repetitioner.
ja , men är det okej? eller ska jag då ta mindre vikter eller ngt?
Vad som än känns bäst. Jag trivs inte med det och kör aldrig till fail. Finns en del som alltid/ofta gör det.
Javisst är det ok. Det är ju bara ett set du tar till fail. Kör du stegrande set, eller samma intensitet genom alla set?
Jag personligen brukar köra så att jag ligger kring 8-12 rep och när jag har lust och ork kör jag varje set till fail. Då brukar jag börja på en hög vikt och sen trappa ner eftersom jag vanligtvis inte orkar köra samma vikt kring rep-intervallet.
Tex. bänkpress
1:a set: 90 kg x 10 rep
2:a set: 90 kg x 8 rep
3:e set: 85 kg x 9 rep
4:e set: 80 kg x 10 rep
Brukar se ut ungefär på det sättet. Men jag vilar inte så värst mycket som många gör. Vilar man mer kan man hålla sig på samma vikt alla seten med samma rep +- 2.
då jag failade i setten så körde jag liggande hantelpress , med 12kg -15 kg 17kg och sen körde jag 20 kg , då failade jag , orkade bara 6 st ist för 8 alltså stegrande sett.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY