Home › Forums › Allmänt om gymträning › fan har hänt ? orkar inte mer än 15 min gym !!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2012 at 18:43 #97501Anonym anvandareMember3 juli, 2012 at 18:43 #1064116Anonym anvandareMember
jag har tränat ca 1 timme hårdträning på gym i 5 månader nu 5 dagar i veckan,
sen igår har jag bara orkat 15 min, sen är jag helt jävla slut,
jag nästan somnar och darrar till o från,jag äter precis som jag gjort innan när jag orkade en timme,
3 juli, 2012 at 18:46 #1064117Anonym anvandareMemberHåller du på att bränna ut dig och bli övertränad? ligger du på överskott eller underskott?
3 juli, 2012 at 18:56 #1064118Anonym anvandareMemberNe de tror jag inte, jag är jättetaggad när jag kommer till gymmet, jag ligger på underskott
3 juli, 2012 at 19:29 #1064120Anonym anvandareMemberemilmar2009 wrote:Ne de tror jag inte, jag är jättetaggad när jag kommer till gymmet, jag ligger på underskottOm du ligger på underskott kan det ju vara så enkelt att du äter för lite. Jag fick själv samma problem när jag var en ganska lång bit in i dieten, orken tog slut efter en kvart på gymmet, då låg jag väldigt lågt på kolhydrater. Jag höjde kolhydraterna och plötsligt hade jag tillbaka krafterna.
3 juli, 2012 at 19:52 #1064122Anonym anvandareMemberjag försöker ju undvika kolhydrater :S käkar mest keso, ägg, proteindrinkar och fisk, så jag ska börja käka potatis o pasta o sånt då tror du ?
3 juli, 2012 at 19:59 #1064124Anonym anvandareMemberMan kan väl säga så här, innan det blev så poppis att köra utan carbs på diet så blev folk snorhårda och dessutom orkade man träna.
Finns absolut ingen anledning att utesluta kolhydrater om det nu inte är så att man trivs och har gott om energi ändå. Men orkar man inte träna så känns det ju inte så optimalt, eller?
Men det handlar ju inte om mycket du behöver lägga till, potatis är ju tex utmärkt då det är lågt på kalorier. Du kan ju börja med att lägga till extra kolhydrater från potatis och se vad som händer. Ösa i sig pasta är kanske ingen bra ide på dieten.
3 juli, 2012 at 21:21 #1064141Anonym anvandareMemberokej ska testa detta då hoppas de funkar, återkommer med svar!
tack8 juli, 2012 at 16:10 #1064960Anonym anvandareMemberUnder deff kan du fortfarande köra kolhydrater men då i kombination med träningen. Innan t.ex. då kolhydrater snabbt blir till energi. Kan man inte prestera på gymmet och ligger på KCAL-underskott kommer muskelförlust hända förr eller senare oavsett hur mycket protein man äter så att prestera på gymmet är A och O.
Vill du ändå inte äta kolhydrater utan snabbt deffa går det också bra men då måste du flera timmar innan du ska gymma se till att äta fett och protein så att du säkert vet att det finns energi redo till gymmet sen. Det säger ju sig självt då att det inte går att göra något fysiskt jobbigt timmarna innan gym då, t.ex. lagerjob eller konditionsträning m.m.
27 juli, 2012 at 07:38 #1065981Anonym anvandareMemberDu kan som tidigare har varit inne på, cykla kolhydraterna.
Träningsdagar höjer du intaget av kolhydrater dramatiskt, för att sen nästan nolla dom på återhämtningsdagar.Att ligga extremt lågt under längre period blir inte bra. Då får du exakt de symptom du beskriver.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.