Farligt att träna med sömnbrist?

Home Forums Allmänt om gymträning Farligt att träna med sömnbrist?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Kom hem från en kortare resa igår som tyvärr gått ut över min sömn, har snittat 5 timmar per natt sen i fredags typ. Är grymt träningssugen men vet inte om det är en så bra idé att träna när kroppen känns ”nedsatt” på det här sättet? Har lite lätt huvudvärk och är allmänt trött i huvet, dock känns kroppen hur fysiskt pigg som helst. Vad säger ni, träna ikväll eller ge kroppen en god natts sömn först? :sleepy:

Johan J wrote:
    Kom hem från en kortare resa igår som tyvärr gått ut över min sömn, har snittat 5 timmar per natt sen i fredags typ. Är grymt träningssugen men vet inte om det är en så bra idé att träna när kroppen känns ”nedsatt” på det här sättet? Har lite lätt huvudvärk och är allmänt trött i huvet, dock känns kroppen hur fysiskt pigg som helst. Vad säger ni, träna ikväll eller ge kroppen en god natts sömn först? :sleepy:

Äää klart du ska träna om du är sugen …

träna.
    Känns det botten så kan du ju alltid avbryta och ta en bastu i stället och gå hem och äta ordentligt och sedan sova…

Låter bra! :up:

Bra, lycka till!
    Berätta hur det gick!

Gick hur bra som helst. Drog några koppar kaffe under dagen och kunde hålla bra tempo under träningen om än inte max. En bastu och ett stadigt mål mat efteråt och sen i säng tidigt. Har inte märkt av några biverkningar. :happy:

Johan J wrote:
    Gick hur bra som helst. Drog några koppar kaffe under dagen och kunde hålla bra tempo under träningen om än inte max. En bastu och ett stadigt mål mat efteråt och sen i säng tidigt. Har inte märkt av några biverkningar. :happy:

Du ser…

Johan J wrote:

grattis:emo-thumb

S

zonecapone wrote:
    Sömn är en bristvara i mitt liv..I just got no time..
    Läste en intervju med Branch Warren i MD där han berättade att han under förberedelserna av sin proffsdebut endast hade tid att sova 3 timmar/natt,
    Hans komentar var -”You do what you have to do.” Jag brukar upprepa den komentaren för mig själv när jag står utanför gymmet strax efter 7 på morgonen då min dotter hållt mig vaken hela natten…I never missed a workout..ever!

ZONE

Försöker själv leva efter ”You do what you have to do” men jag har inte hört det från Branch Warren utan från ZONE!:bb2: :worship:

StorPatrik wrote:
    Försöker själv leva efter ”You do what you have to do” men jag har inte hört det från Branch Warren utan från ZONE!:bb2: :worship:

Hehe…bra där!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.