feedback kost o träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning feedback kost o träningsschema

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Behöver lite feedback.

Kört på samma kost o träningschema ett tag och tänkte kolla om ni hade några förbättringsförslag.

Generellt mat:

07:00 20 gram prottedrink
    08:00 125 g kvarg plus egenplockad musli utan kolisar, halv ”fröig” macka (är en dubbelmacka i förpackningen) med skinka o lite smör. ev ett ägg
    11:00 lunch med minst 20-30 gram protte, inga kolisar, grönsaker o en del fett i ev. sås.

14:00 prottedrink, ca 10 gram protte

17:00 prottedrink, ca 10 gram protte (efter träning).

18:00 mat, minst 20-30 gram protte, grönsaker inga kolisar, ev lite fett (proteinkällor alltid fläsk, nöt, kyckling fisk)

21:00 halv tonfiskburk i vatten med lite olivolja och curry.

träning:

måndag – axlar triceps mage, slänger in en del ”muscle ups” – ofta 2 km jogging som uppvärmning.
    tisdag – ben biceps, ofta ca 1 km rodd så snabbt jag kan som uppvärmning eller ca 2 km jogging.
    onsdag – bröst rygg, samma med uppvärmning här.
    torsdag – axlar triceps mage, slänger in en del muscle ups, minst 2 km jogging (försöker peta ihop minst 1 mil kondis i veckan).

söndag – ca 5 km jogging (om det ej är för snöigt)

Att jag kör axlar triceps mage två gånger i veckan är för att de behöver byggas mer. Kört detta i ca 6 månader. Mycket basövningar, dips, mark, böj, hantelpress istället för bänk (p.g.a. vissa problem med höger armbåge, går bättre med hantelpress).

synpunkter?

MVH

ps. generella fakta, 25års åldern, gått från 81 kg i somras efter semestern med en hel del fett till ca 75 kg med minst 4 magrutor ;). Mål? inga direkta tävlingar i någon sport, men gärna vara generellt hård och rippad året runt (styrka utan att lugga runt på en massa onödigt fult fett ;))

… Ingen som har konstruktiv kritik? övningar? upplägg? käk?

Ser inget att kritisera.

leiflennart wrote:
    Hej!

söndag – ca 5 km jogging (om det ej är för snöigt)

;))

Skaffa dubbdäck så kan du cykla oxå även om det skulle vara blankis ute.

kanske lite för lite protein?

Rolle wrote:
    Skaffa dubbdäck så kan du cykla oxå även om det skulle vara blankis ute.

Sant, tänkte dock köpa icebugs springskor med inbygda dubb! verkar flott :)

oscar123 wrote:
    kanske lite för lite protein?

Siktar på 1,5 g/kg kroppsmassa/dag, vad rekommenderar du och var under dagen skulle du peta in mer?

Vilken proteshake har bara 10g i sig?:

JeppeAndersson wrote:
    Vilken proteshake har bara 10g i sig?:

Hehe, ingen hoppas jag…

Det är så att jag tar en halv portion, min drink innehåller ca 20 gram/portion.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.