Fettförbränning

Home Forums Allmänt om gymträning Fettförbränning

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hallå alla!

Gjorde precis ett fett test, (Kaliper test heter det va), och jag blev lite orolig efter att jag såg resultatet. Låg nämligen på 17,6% i kroppsfett! Är medveten om att jag inte är en flitig användare av löparskorna, men min fråga är hur mycket jag bör köra cardio i veckan för att minska kroppsfettet. Vet att detta är en högst individuell fråga, men på ett ungefär är allt jag undrar.
    Jag är 21 år och min totala kroppsvikt är 83 Kg, 190 cm lång.
    Jag äter ca 5 ggr om dagen och äter rätt nyttigt. Ska jag minska på kolhydraterna också??

Tacksam för all hjälp!

Perran wrote:
    Hallå alla!

Gjorde precis ett fett test, (Kaliper test heter det va), och jag blev lite orolig efter att jag såg resultatet. Låg nämligen på 17,6% i kroppsfett! Är medveten om att jag inte är en flitig användare av löparskorna, men min fråga är hur mycket jag bör köra cardio i veckan för att minska kroppsfettet. Vet att detta är en högst individuell fråga, men på ett ungefär är allt jag undrar.
    Jag är 21 år och min totala kroppsvikt är 83 Kg, 190 cm lång.
    Jag äter ca 5 ggr om dagen och äter rätt nyttigt. Ska jag minska på kolhydraterna också??

Tacksam för all hjälp!

Jag ligger på liknande längd och vikt 189/85 och vet inte om deffning är det bästa för min muskelutveckling.

Själv ska jag träna och äta i nåt år till innan jag ens börjar fundera på att deffa, Annars tror jag det blir bara skinn och ben kvar av mig vid eventuell deff..

du ska ju inte stirra dig blind p

Jag antar att du vill g

Calle Sirén wrote:
    Jag antar att du vill gå ner i fett i och med att du skriver det.
    Jag hade rekommenderat dig att köra styrka och morgonpromenader varvat/varannan dag. Det funkar bra på mig under offseason. Glöm allt j*vla skitsnack att det inte går att bygga om du kör kardio, bara lata gamla byggare som säger det :) (Kollektiv bestraffning väntas…) I synnerhet gäller detta om du går på morgonen, då blodets konc. av anabola ämnen efter sömn spar mer massa än någon annan kardio. Är du ändå rädd för att tappa massa så inta ev. aminosyretabbar innan (och alltid koffein och vatten, då det ökar frisättningen av fett!).

Hoppas att du fått lite mer klarhet i ämnet! Mvh Calle Sirén, amen :)

Bra att få det bekräftat att man inte behöver oroa sig för att minska massa när man kör kardio!
    Nu får man slänga på sig pannlampan och ge sig ut i morgonmörkret!!

ut och promenera ofta, det kommer att göra susen och fortsätt att träna och äta nyttigt!

n

LartiC wrote:
    g
    LartiC wrote:
    något som är en Klockren fettförbrännare är Lose it och morgonpromenader gått ner 3,5-4kg på 1 vecka :)

Jag har också Lose It, skickades med när jag beställde protein, men har inte använt det ännu. Vet e f**n om jag ska göra det när jag fick höra detta. Vill ju inte tappa muskelmassa. Det står i och för sig att det inte ska påverka muskelmassan, men…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.